Avatar billede bastian1989 Nybegynder
11. november 2001 - 21:59 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Bedste gratis antivirus progam.

Jaaaa Titlen beskriver jo spørgsmålet fint: \"Bedste gratis antivirusprogram\"
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
11. november 2001 - 22:02 #1
F-secure er godt og så er det gratis for privat personer...der er også ganske ofte nye updates

MVH Un1
Avatar billede amyand Nybegynder
11. november 2001 - 22:04 #2
Bruger selv Norton Antivirus 2002, hvilket opfylder mine krav. www.virus112.dk har lavet en test over div. programmer læs den, linket følger lige når jeg får det fundet....
Avatar billede amyand Nybegynder
11. november 2001 - 22:06 #3
Avatar billede madizone2 Nybegynder
11. november 2001 - 22:09 #4
Inoculate...
Avatar billede hotpop Novice
11. november 2001 - 22:13 #5
madizone2> innoculate er IKKE gratis mere.
Avatar billede hotpop Novice
11. november 2001 - 22:15 #6
Avatar billede hotpop Novice
11. november 2001 - 22:19 #7
Avatar billede teknik Juniormester
11. november 2001 - 22:19 #8
Jeg har i den senere tid haft stor fornøjelse af det gratis antivius fra \"Trend Micro\".
Kan anvedes ved at besøge: http://housecall.antivirus.com/
Fordel: køres On-line, og er dermed altid \"opgraderet\"

Ulempe: ingen konstant virus vagt på pc\'en

Da jeg alligevel afskyr at have den sløvende antiviurssoftware \"inde\", så passer denne løsning mig glimrende.

Skal du beskytte noget meget \"værdifuldt\" er det ikke den bedste løsning,
men til hjemmebrugeren er det nu ikke så tosset.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
14. november 2001 - 11:51 #9
amyand>>Så vidt jeg kan se er der ikke nogle af dem der er gratis...

hotpop>>Jeg kan ikke komme ind på dit første link, så fryser IE... Ved det andet link får jeg fejjlmeddelelsen: 550 CWD failed \'/KasperskyAntiVirusLiteFraAltOmData/\': no such file or directory.

teknik>>Jaaa det du skriver har du nok ret i...
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
14. november 2001 - 12:10 #10
un1c0rn>>Så vidt jeg kan se på www.fsecure.com er det ikke gratis...
Avatar billede hotpop Novice
14. november 2001 - 15:57 #11
bastian1989> Mit 2. link er testet og virker :)
Avatar billede teknik Juniormester
14. november 2001 - 17:14 #12
\"Næsten\" gratis er det at købe et PC-blad, og  så installere det medfølgende shareware anti-virus program.
Problemet er, at der skal betales for at holde viruslisten opdateret.
Men,....til husholdningbrug, der er det normalt godt nok.

Hvis du har noget meget vigtigt at sikre, ja så er der ingen vej uden om jævnlig back-up, da selv det bedste antivirus program ikke kan beskytte mod virus før de når en vis udbredelse (bliver kendt) noget som sagtens kan vare fx. én måned....så der vil altid være et \"hul\" i sikkerheden.
At bruge PC-bladets antivirus gør blot at \"hullet\" med tiden bliver lidt større.

Nu er jeg ikke helt Up to date på antallet af kendte virus, men lad os sige at der udkommer ca. 100 nye om måneden som arbejder \"frit\" i én måned før der skabes beskyttelse mod dem. - og der er måske 60.000 kendte varianter.
Så er du selv med det nyeste nye antivirus stadig ubeskyttet overfor knap 0,2%
Hvis du så kører 5 mdr. vil der nu være 600 virus du ikke er beskyttet imod.
Det øger risikoen helt op til at 1% af de eksisterende virus kan \"komme ind\".
Så køber du et nyt blad, og er atter tilbage på 0,2%
Pris 60kr./blad  (men så kan du jo også læse bladet ;-))

Antivirus beskytter jo heller ikke mod brand eller Hdd fejl.
Så for optimal sikring, så er Back-up 100% nødvendigt.
Avatar billede amyand Nybegynder
14. november 2001 - 21:52 #13
Norton Antivius er delvist gratis. dens liveupdate funktion forsvinder efter 30 dage, men så er det også det.... Om det er gennerelt ved jeg ikke, men i den version jeg hentede fra symantec.com, kan man bare stille uret tilbage, og så kører liveupdate ganske upåklageligt....
Avatar billede madizone2 Nybegynder
14. november 2001 - 22:33 #14
hotpop> Jeg er en 6 måneder gammel install.exe fil, jeg ved godt den ikke kan downloades mere. Men har man installations-filen, så kan man installere og opdatere - helt gratis.

Hvis bastian er interesseret - kan jeg e-maile ham programmet - det er 100% lovligt.
Men bygger på en prisstruktur som udvikler er gået fra. Men softwaren fungerer altså stadigvæk upåklageligt.
Avatar billede hotpop Novice
14. november 2001 - 22:37 #15
madizone> Korrekt :) man kan bare ikke hente det fra producentens hejmmeside - sorry, formulerede mig vist lidt akavet der :)
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
15. november 2001 - 14:30 #16
madizone2>>Jeg mener også at jeg har en gammel version af det på en cd. Men bliver det virkelig opdateret? Mærkeligt! Hvis der ikke kommer bedre svar så ser jeg lige om jeg har det. Ellers skal jeg nok sige til!

teknik>>Indtil videre er du også med. ;)
Avatar billede teknik Juniormester
15. november 2001 - 20:22 #17
;)
Avatar billede hotpop Novice
15. november 2001 - 20:23 #18
Dette antivir skulle også være godt :) http://www.avirus.dk/startantivir.htm
Avatar billede bastian1989 Nybegynder
23. november 2001 - 14:47 #19
OK, jeg fant den gamle cd med inoculate;)

Madizone2 får størstedelen af point\'sne men teknik får også lidt, hans svar bruger jeg også en gang imellem ;)

Tak for hjælpen alle sammen!