Avatar billede kaich Nybegynder
11. november 2001 - 16:04 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Problem med brænder Aopen CDRW241040

Hej,
Jeg har lige købt en ny pc, hvori der var installeret en brænder af mærket Aopen, CDRW 241040. På maskinen var intalleret Nero, 5.0 jeg har efterfølgende hentet opgradering af Nero til 5.5.
Når jeg forsøger på at brænde får jeg følgende meddelelse \"medium speed error\" - kan nogen hjælpe ????
Jeg bruger Verbatim CD-R x16
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2001 - 16:06 #1
skiverne kan ikke holde til farten
Avatar billede sukos Juniormester
11. november 2001 - 16:07 #2
Eller fejl på skiven.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 16:55 #3
Man skulle jo tro at når maskinen er født med en brænder ville der ikke være probs med hastigheden, eller er det da muligt at stille hastigheden lavere i Nero!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 16:56 #4
eller=ellers
Avatar billede the_email Nybegynder
11. november 2001 - 17:40 #5
Altså hvis du bruger max. 16x skiver må din brænder jo også max. køre 16x og ikke 24x, så prøv at købe et par 24x og se om det løser problemet.

TheEmail.
Avatar billede kaich Nybegynder
11. november 2001 - 17:56 #6
Selvom jeg forsøger på at brænde med kun x4 har jeg samme problem \"medium speed error\".
Avatar billede selanne Nybegynder
11. november 2001 - 18:26 #7
Hej Kaich

Jeg har selv en Aopen crw2040 og den virker perfekt efter jeg hentede den sidst nye firmware til den.Før hen havde jeg samme fejl med fuji skiver(medium speed error).Prøv at hente den sidst nye firmware på Aopen.com.

vh
Selanne

PS:Kan du bruge Easy CD Creator til din Aopen ?
Avatar billede kaich Nybegynder
11. november 2001 - 19:54 #8
Jeg har nu hentet sidste nye firmware vers. 1.0 på Aopen.com - men det har ikke hjulpet !

ps: jeg har kun easy cd creator vers. 4.03, og denne kan ikke finde min CRW.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 20:02 #9
Du kan ikke bruge den version under Win2k eller WinXP, så du skal enten købe en ny eller bruge Nero!

Du kan prøve at opdatere din version til 4.3 eller højere, dog ikke til 5.0
Avatar billede kaich Nybegynder
11. november 2001 - 20:30 #10
Jeg har installeret windows ME. Jeg vil helst bruge Nero....
Avatar billede selanne Nybegynder
12. november 2001 - 00:48 #11
Det er godt nok også \"lillebroderen\" jeg har men der virkede firmware ver.1.22 på problemet.Har du prøvet med andre skiver (selv om verbatin skulle være gode) ?
Jeg bruger forøvrigt Nero 5.551
Avatar billede kaich Nybegynder
12. november 2001 - 09:23 #12
Jeg har også prøvet med Sony og et eller andet ukendt mærke - begge uden held....Dog har jeg lige prøvet med en KODAK gold og det virkede, om det er rent held eller hvad vides ikke, jeg må prøve lidt flere gange.
Avatar billede al_dair Nybegynder
12. november 2001 - 09:49 #13
WIN2K & XP tillader ikke at ens Brænder og CD-ROM sidder i den IDE....Stopper ved slutningen..

Det er ikke alle Brændere der understøtter alle CD´er..Prøv en CD-R/CR-W
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. november 2001 - 09:59 #14
Hvordan sidder dine CD-drev?

På min har jeg forbeholdt mine 2 HDD ATA66 på Primær controlleren og det alm. CD-drev sidder som master på den Sekundære controller, brænderen som slave på sekundæren!

Jeg har brændt CD-R & CD-RW med den indbyggede brænder i WinXP, lige i øjeblikket bruger jeg Roxio 5.0 Basics!
Avatar billede kaich Nybegynder
12. november 2001 - 13:49 #15
HDD sidder på primær controller, og cd-rom sidder på sekundær som master, brænder sidder på sekundær som slave. Iøvrigt har jeg prøvet at bytte så brænder bliver primær og cd-rom sekundær - det hjalp ikke...
Jeg mener mine drev er sat op til ATA 33 - kan det passe ?
Min maskine er en AMD 1500+ XP.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. november 2001 - 14:11 #16
Du skriver i din indledning at maskinen er helt ny, så vil jeg da tro at du har ATA66 eller ATA100.
Har du ikke et controllerkabel til HDD, hvor den ene ende til bundkortet er et blå stik, i midten skulle der sidde et sort stik til slave HDD og et sort stik der skal gå til master HDD på primæren!
Prøv at undersøge hvad din computer er udstyret med på ATA, du kan bruge Sandra der kan hentes her:
http://www.sisoftware.co.uk/sandra

Det navn du opgiver som AMD 1500 er vist ikke det rigtige, du kan se navnet på dit mobo på printet, eller brug Sandra til det!
Avatar billede kaich Nybegynder
13. november 2001 - 22:39 #17
Det er an AMD XP 1500+ ~1333 mhz, min HDD har ATA100 mens sekundær har ATA33
Avatar billede al_dair Nybegynder
14. november 2001 - 10:13 #18

Avatar billede kaich Nybegynder
16. november 2001 - 22:47 #19
Jeg har været ved forhandleren med brænderen, den blev ombyttet til en af samme fabrikat og nu kører den bare.

Desværre ingen point.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 23:00 #20
Ja, ski\' med pointene, det væsentlige er at man finder fejlen ;o)
Avatar billede mamboking Nybegynder
25. september 2002 - 22:09 #21
jeg har selv en aopen 24-10-40 brænder og det du skriver lyder som om at det er samme problem som jeg har... det er fordi at de skiver du køber ikke kan bruges i den brænder du har jeg bruger selv schneider og kodak og fujifilm..prøv disse cder så skulle det virke....