Avatar billede lagier Nybegynder
11. november 2001 - 00:21 Der er 4 kommentarer

Voodoo 3 el MX 200 ?

Skal have et brugt kort til en maskine og står med valget mellem Voodoo 3 2000 og et Geforce 2 mx200.
Uden at kigge på prisen, hvilket er så bedst ? og evt. hvor meget ?
Avatar billede dr.truti Nybegynder
11. november 2001 - 00:25 #1
Voodoo er helt klart bedst.... Boardsne er meget bedre and alle de andre på markedet... samt at Voodoo kort ALTID KØRE der er altid drivere til dem og du slipper for massere bøvl... jeg har selv RIVA TNT 2 som jeg ikke har andet en balade med... på min anden PC er et Voodoo 2 kort og den køre bare og jeg mener den køre....

Truti [DK]
Avatar billede kornfreak Nybegynder
11. november 2001 - 01:17 #2
Efter min erfaring laver Voodoo flottere og mere detaljeret grafik og Geforce er generelt hurtigst!

Voodoo er lavet af 3dfx som nu er købt af Nvidia derfor bliver der ikke længere lavet drivere til Voodoo kort så vidt jeg ved, så før eller siden tror jeg spil producenterne stopper med at lave kombatibilitet med 3dfx/Voodoo kort.

Jeg stemmer for at du køber et Geforce2 Mx 200, har selv et og det virker upåklageligt.

Men det er dit valg :)
Avatar billede arne_byste Nybegynder
11. november 2001 - 02:14 #3
lagier> jeg har selv et MX400, som kører helt upåklageligt, havde Voodoo kort før, og der var tit problemer med drivere, det har jeg endnu ikke oplevet medd GeForcekortet, Nvidia laver hele tiden opdaterede drivere hvilket er et stort plus for effektiviteten (performance). Nvidia kort er også nemme at overclocke, og sålænge man holder sig inden for de anbefalede OC-MHz på henholdsvis Core og Ram, sker der intet andet end lækkert boost på kortets performance.

De fleste nye spil kører i enten Direct3D eller OpenGL som er standard for Nvidia-baserede kort, meget få spil kører Glide, som er Voodoo\'s.

Desuden er Nvidia baserede kort også billigere.

Råd> Køb dig et MX400!
Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. november 2001 - 10:33 #4
De 2 kort kan slet ikke sammenlignes,, Voodoo3 2000 er laver som en (meget dårlig) konkurent til Geforce1.

Voodoo kortene er helt på månen.
1)de bliver for varme
2)de kører ustabilt
3)de giver dårlig performenns
4)de bruger for meget strøm,

Køb et mx200 kort eller smid lidt flere penge og få en GTS kort,, de er geniale
Det er jo heller ikke grund at NVIDIA ejer Voodoo (: