Avatar billede predator Nybegynder
10. november 2001 - 12:18 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Boot

Hvordan laver man en bootdisk til Windows XP og kan den konvetere et drev til FAT32 fra NTFS? Hvis ikke hvordan gør man så det?
Avatar billede jmfrederiksen Nybegynder
10. november 2001 - 12:19 #1
Bootdisk kan hentes her: http://www.bootdisk.com/
Avatar billede predator Nybegynder
10. november 2001 - 12:21 #2
Ved du hvordan XP-boot diskene virker? Er det et sæt der skal sættes i, når man skal installere, ligesom til W2K?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. november 2001 - 12:23 #3
To create an MS-DOS startup disk
The MS-DOS startup disk you create will allow you to boot into MS-DOS.

1. Insert a floppy disk into your computer\'s floppy drive.
2. Open My Computer, and then click the floppy disk drive to select it.
3. On the File menu, point to the name of the floppy drive, and then click Format.
4. Under Format options, click Create an MS-DOS startup disk.
5. Click Start.
Important

Creating an MS-DOS startup disk erases all information on the floppy disk.
Notes

To open My Computer, click Start, and then click My Computer.
The MS-DOS startup disk only allows the system to boot into an MS-DOS prompt. The disk contains no additional tools.

nej, det kan den ikke. for at konvertere fra NTFS til FAT32 skal du bruge Partition Magic
Avatar billede predator Nybegynder
10. november 2001 - 12:27 #4
Kan man tvinge den til at lægge temp-filer på D: i stedet for at smide dem, på den partition man vil installere på?
Avatar billede kube Nybegynder
10. november 2001 - 12:36 #5
XP er jo ikke DOS baseret? Du skal ikke bruge en boot diskette, det eneste er at køre xp cdrommen, så formaterer den selv hardisken under installationen...
Avatar billede kube Nybegynder
10. november 2001 - 12:36 #6
  XP er jo ikke DOS baseret? Du skal ikke bruge en boot diskette, det eneste er at køre xp cdrommen, så formaterer den selv hardisken under installationen...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. november 2001 - 12:41 #7
kube: hvis man vil lave en ren installation kan man godt bruge en bootdiskette. setupfilen i dos ligger i x:\\i386 og heddet winnnt.exe
desuden er min beskrivelse taget fra hjælpefilen i win xp
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. november 2001 - 12:42 #8
winnt.exe skulle der stå
Avatar billede resten Nybegynder
10. november 2001 - 13:18 #9
Her kan du hente bootdisk beregnet enten til winxp home eller pro versionen

ftp://mulle.dyndns.dk/Windows%20XP/floppy%20boot%20install%20XP/
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. november 2001 - 17:53 #10
Hvorfor ikke bare konvertere til NTFS inde fra WinXP.

Næste gang du starter WinXP vil den konvertere drevet til NTFS!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. november 2001 - 21:26 #11
retaxes: læs lige hans spørgsmål igen:
\"til FAT32 fra NTFS\"

Avatar billede retaxes Nybegynder
10. november 2001 - 21:39 #12
kimrosgaard> Det har jeg gjort nu, jeg sov i timen ;o)