Avatar billede quantic Nybegynder
09. november 2001 - 19:07 Der er 1 løsning

Hjælp med søgning i database med mere

hii.. Jeg er lige gået igang med lidt asp kodning..
Og jeg er blevet sat på et problem for en virksomhed..
jeg har en WORD fil, som indeholde en \"ordbog\". F.eks. :

Afsvovling - Fjernelse af svovl fra
            forbrændingsgas, f.eks. ved
            filtrering  med filterposer
            efter spraytørringsabsorption af
            SO2. Formål: At reducere syreregn

Faktisk 20 sider med sådanne sætninger..
Og indtil nu har de bare brugt WORD dokumentet som ordbog.. Men de vil godt have det sat i f.eks. database og hvor man så kan bruge en søgefunktion på et asp script..

Nu er jeg ret n00bi til det her asp.. Så jeg vil bare gerne have lidt tips hvordan det her bedst kan lade sig gøre ? .. Sådan noget som f.eks. Skal jeg manuelt føre hver enkelt record ind i databasen ?
hvordan kan man lave en søgefunktion ?

Sådan noget i den stil..

men jeg vil ikke have en komplet script.. Så er det sjove jo ligesom forsvundet lidt :) bare lidt start hjælp :)
Avatar billede tmceu Praktikant
09. november 2001 - 20:21 #1
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/

Specifikt om databaser: http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/default.asp?mode=showchapter&chapter=3
(bl.a. en artikel om søgning)

http://www.w3schools.com/ har også en god begynder sektion om både ASP, SQL og ADO som du alle vil skulle kende til.

M.h.t. import af Word dokumentet til databasen, så afhænger det af hvilken database der anvendes og hvordan dokumentet er struktureret.

Held og lykke