http://hjem.get2net.dk/taa/fritid.htm<snip>
Mærke computeren
Mærke computeren hedder HP, Compaq, Dell, IBM eller lignende.
Fælles for disse maskiner er at de ofte er testet meget grundigt og indholdet overvejet meget nøje af højt uddannede folk.
Fælles for dem er også at er meget ufleksible i konfigurationen og at de er fyldt til randen med alt muligt dårligt og ubrugeligt software som ikke er til at komme af med igen.
Det værste er næsten det med at man f.eks. ikke kan vælge et bedre grafikkort, lydkort eller lign. fra starten. Man er altså bundet på hænder og fødder.
Undtaget for dette er dog DELL computer, hvor man via nettet
http://www.dell.dk , selv kan konfigurere sin PC inden for visse grænser.
Ulempen at nogle at priserne ikke er markedspriser. F.eks. kan det koste kr. 1200,- at opgradere fra 64MB til 128MB ram, men kun 999 at opgradere fra et alm. CD drev til en Sony CD-brænder.
Hos Dell skal man dog være opmærksom på deres mærkelige reparationsregler (som ikke står nogen steder !!).
Dell har et UFATTELIG dårlig garanti-system, når det gælder skærme. Jeg har på et tidspunkt indkøbt en Dell Bærbar med TFT skærm, hvor der var en defekt pixel på skærmen.
Det er VILDT irriterende at sidde og se på, især når punktet ALTID var i kontrast i de omkringliggende pixels.
Dell computer nægtede at reparere eller bytte computeren (som jeg havde ventet i 10 uger på !!!), med mindre at der var mindst 3 samlede pixelfejl eller mindst 7 spredte.
Hvad i al verden er det for noget ævl. Når deres skidt er i stykker må de da lave det.
Man fristes til at spørge om hvor mange taster der skal mangle på et DELL tastatur før de vil lave det ??
Nuvel, computeren var helt ny, så dem blev returneret inden for de 8 dages returret man har ved handel gennem nettet (det er ligestillet med postordresalg) og pegende kom retur uden problemer.
Når alt dette er sagt vil jeg stadig mene at kvaliteten på Dell maskiner er langt højere en f.eks. en Compaq computer til samme pris.
Man skal blot købe et sted hvor der er 8 dages returret (sørg for at det står på regningen) og så teste skidtet ordentligt igennem inden 8 dage.
Husk i øvrigt at selv om der står på mange mærke maskiner at der er telefon-support og et dansk telefonnummer, er det ofte support på engelsk eller svensk.
</snip>
Læs også:
http://www.ing.dk/konf/root/pcit/html/4092.htmlhttp://www.ing.dk/arkiv/010423/pixfejl.htmlHeld og lykke med skidtet.