Avatar billede davidnielsen Nybegynder
09. november 2001 - 13:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Perl chat : Private beskeder ?

Jeg har lavet en chat i perl og den ligger her :
http://www.friserverplads.dk/davidnielsen2/dn_chat.pl

og kildekoden ligger her :
http://www.friserverplads.dk/davidnielsen2/kildekode.pl?dn_chat.pl

Jeg vil gerne lave chatten om så man kan skrive private beskeder, som chatten er nu kan man se brugerne som er logget ind og man kan også vælge bruger navnene i en liste og skrive til dem men det er ikke privat.

Er her en som kender en god metode af programmere det på ???

PS chatten er gratis og fri så hvis du vil bruge den på din hjemmeside så må du gerne.
Avatar billede lakso Nybegynder
18. november 2001 - 12:13 #1
tjaa, når den nu kan genkende brugerne, så kunne man jo lave det på den måde, at du lavede en \"privat\" chat fil for hver bruger, som der så blev checket for om der var kommet nogle beskeder, når den også skulle hente den \"ikke-private\" buffer.
Når en anden bruger skrev til personen, ville den besked så blive gemt i hans private chat fil.

Nu har jeg ikke lige haft tid til at sætte mig ind i kode, men en anden måde at gøre det på, er bare at smide de private beskeder ind i den \"ikke-private\" buffer, med et ID i starten. Når scriptet så fik et request fra en bruger, ville det hive bufferen ind, og checke den for eventuelle private beskeder til netop ham, og sende dem ud sammen med ham det andet hvis der var nogle. Denne måde at gøre det på, ville også gøre det en del nemmere at sørge for, at de samme beskeder ikke blev vist heletiden, men derimod scrollede på samme måde som den normale åbne buffer.

Ved ikke om det er den slags svar du er ude efter, men det var bare et par ideer.
Avatar billede lakso Nybegynder
18. november 2001 - 12:16 #2
Hov, der var lige en sætning deroppe der lød lidt forkert, skulle lyde rigtig nu ;)

Nu har jeg ikke lige haft tid til at sætte mig ind i kode, men en anden måde at gøre det på, er bare at smide de private beskeder ind i den \"ikke-private\" buffer, med et ID i starten. Når scriptet så fik et request fra en bruger, ville det hive bufferen ind, og checke den for eventuelle private beskeder til netop ham, og sende dem ud sammen med den åbne buffer til ham, hvis der var nogle. Denne måde at gøre det på, ville også gøre det en del nemmere at sørge for, at de samme beskeder ikke blev vist heletiden, men derimod scrollede på samme måde som den normale åbne buffer.
Avatar billede davidnielsen Nybegynder
19. november 2001 - 09:02 #3
Nummer 2 ide er bedst, jeg har også set det i ralfchat.de men jeg syns det så svært ud.

Altså ville jeg lave en script-fil der skal udføres hver gang i stedet for at have en HTML fil med chat beskederne.

Nu er der så lige sket det at ham jeg boede hos er død så nu skal jeg til at finde et nyt sted at bo så der kommer nok til at gå nogle dage før jeg forsætter med chatten.

Men hvis DU skulle have nogle gode ider til chatten så skriv dem.