Avatar billede [freddya] Nybegynder
12. marts 2000 - 09:11 Der er 7 kommentarer

Flatten Image

Hvorledes kan det være at mange detaljer og effekter de simpelt forsvinder eller udgår, når man "Flatten Image" - bare f.eks. "Bevel and..." som er en almindelig standart effekt for sfriften?
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2000 - 10:58 #1
Det gør den heller ikke på min, men det kan være fordi at der simnpelhen laves om på billedet når du samler layersne.

Jeg har 5.5 og der bliver ikke fjernet detaljer fra skrift eller billeder når man gør det.
Avatar billede prodic Mester
13. marts 2000 - 11:45 #2
Spacemanic har ret : den fjerner heller ikke detaljer i min version.

Den fjerner bare effekt-lagene,da den samler alle lagene til en, og derfor også fjerner de lag hvor man har lagt sine effekter på.
Avatar billede timeless Nybegynder
30. marts 2000 - 07:58 #3
Jeg har heller ikke problemer med at nogen effekter forsvinder (PS 5.5) når jeg bruger flatten.

Forsvinder de hvis du bare gemmer dem som .jpg eller .gif??
Avatar billede eidolon Nybegynder
12. april 2000 - 08:47 #4
hvilken version har du af photoshop?
jeg bruger selv 5.5 og ingen effekter forsvinder. hvis du bruger 5.5 så vil jeg råde dig til at lave en ny installation
Avatar billede xghostx Nybegynder
23. april 2000 - 11:15 #5
Jeg har også erfaret at noget af effekten forsvinder når man vælger "flatten image"
effekten forsvinder dog ikke helt men kun delvist. f.eks som freddya skriver ved bevel, man kan hvis man kigger ordentligt efter se at ca 10 - 50% AF "højden" forsvinder når man lægger lagene sammen... det er ret irriterende  når man laver plakater i størrelsen af 70 X 100 CM

X GhosT X
Avatar billede zanuf Nybegynder
25. april 2000 - 10:43 #6
Hvorfor bruger du de effekter?
Det skyldes sikkert at du ikke har renderet det lag hvor effekten ligger!
Hvis du renderer laget med det samme når du har brugt effekt så KOMMER det med når du laver "Flatten image"
Avatar billede abelsen Nybegynder
30. august 2000 - 16:00 #7
Du vil opleve at hvis billede er zoomet til under 100% så vil det nogen gange se ud som om detaljer forsvinder når du laver flatten image. Prøv at zoom til 100% før du flatten\'er, så vil du se at der ikke sker nogen ændring (undtagen på eventuelle tekstlag der jo bliver renderet ved flatten). Det skyldes Fotobobs måde at håndtere grafikdriverne.
Hvis du har problemer med effekter på tekstlag  (her mangler jeg dog erfaring) så prøv at rendere dit tekstlag inden du eksperimenterer med det.