Avatar billede keldolsen Nybegynder
08. november 2001 - 22:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem ved installation af CD brænder

Hej
Min svigerinde købte en brænder forleden dag og spurgte mig om at installere denne. Dette har jeg gjort tidligere helt uden problemer, men denne gang gik det ikke.
Brænderen er en \"Liteon 24x10x40 CD-RW\" med brænder programmet Nero 5.5. Denne Nero er specielt programeret til denne brænder og kan ikke bruges til andre.
Kablerne er sat således:
Pri. Master - Disk
Pri. Slave - CD Rom
Sec. Master - Brænder.
Brænderen virker udmærket som CD Rom drev, men når jeg åbner Nero for at brænde en CD får jeg problemer, da jeg åbenbart kun kan aktivere Image Recorderen.
Jeg kan ikke aktivere Liteon.
Hvorfor det?. Jeg vil da mene at brænder programmet må have de nødvendige drivere, da det skulle være specielt programeret til denne brænder.
Jeg har forsøgt at flytte rundt på kablerne dog uden resultat.
Er der nogen som kender til dette problem og en løsning vil jeg blive glad.
Jeg vil forsøge mig med de svar jeg får og vil give en besvarelse når det hele lykkes.
Avatar billede slinky Nybegynder
08. november 2001 - 22:38 #1
Prø at hente en trial af den \"rigtige\" nero, på www.nero.com, Jeg ha selv haft det samme problem, da min pleXtor skulle i en af gutternes maskiner, som havde \"liteOn nero\"
Avatar billede uni-c Nybegynder
08. november 2001 - 22:40 #2
det kan være at du skal opdatere din firmwire..
du kan finde mere information om det på producentens hjemmeside..

oh jo..Nero 5.5 virker til mange forskellige brændere
Avatar billede slinky Nybegynder
08. november 2001 - 22:42 #3
>>uni-c: Den nero, der følger med til liteon brændere kan KUN bruges til liteon brændere
Avatar billede jezz Nybegynder
09. november 2001 - 09:25 #4
Har du husket at aktivere DMA på dit brænderdrev ?
Avatar billede keldolsen Nybegynder
09. november 2001 - 23:33 #5
Tak for svar.
Jeg har endnu ikke været henne hos min svigerinde for at afprøve de muligheder jeg nu har fået. Hvad angår DMA, så har jeg ikke aktiveret denne. Det har jeg heller ikke på min egen Computer og min 2 år gamle Sony brænder kører udmærket uden DMA. Kræver Liteon brænderen at man aktiverer DMA ???
Angående styresystem så er det Win. 98 udgave 2.
Avatar billede keldolsen Nybegynder
25. november 2001 - 22:37 #6
Hej
Tak for svar, jeg har nu selv fået løst problemet. Jeg gik ind på internet adressen drivers.com hvor jeg søgte efter mulige drivere som kunne løse mit problem. Jeg forsøgte mig med en standard CD-Rom driver som specielt er beregnet til hurtige CD-Rom drev, den hedder HXCD-ROM. Alt virker som det skal efter jeg fik installeret denne.