Avatar billede wolla3 Nybegynder
08. november 2001 - 10:57 Der er 11 kommentarer

Diskettedrev 3,5\"

Jeg har købt 10 nye disketter som jeg har formateret. Nu har jeg så en masse filer liggende, men så skriver computerne at disketten ikke er formateret, og at indholdet ikke kan vises.

Hvorfor gør den det??

Hvad er der galt??
Avatar billede hotpop Novice
08. november 2001 - 11:00 #1
bare lige en oplysning: Disketter ER formatteret når man køber dem :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. november 2001 - 11:00 #2
Rens dit diskettedrev :)
Avatar billede wolla3 Nybegynder
08. november 2001 - 11:05 #3
Det er en helt ny computer!!
Avatar billede hotpop Novice
08. november 2001 - 11:07 #4
formatter dem igen - bruger du en parameter når du formatterer eller gør du det fra stifinder?
Avatar billede steel-shark Nybegynder
08. november 2001 - 11:22 #5
er du sikker på at du ikke købte Mac disketter?
(kunne ikke dy mig)
;-
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2001 - 21:49 #6
Spar sammen til en brænder, disketter er for ustabile til at gemme filer på.
Disketter bør kun anvendes i nødstilfælde, de holder ikke informationen i så lang tid!
Ellers skal du lige se i bios om Floppydrevet er sat til 1.44Mb
Normalt trykker man på Delete tasten lige efter at startbippet har været der!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
09. november 2001 - 22:58 #7
retaxes,

Jeg har 15 år gamle disketter som stadig virker perfekt!!!

Disketter for ustabile til at gemme data på...tsk tsk!
Avatar billede hotpop Novice
09. november 2001 - 22:59 #8
er nu godt nok enig med tetaxes.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. november 2001 - 23:35 #9
Jeg har ca. 500 liggende på loftet, de duede ikke da de blev lagt derop!
Og hvor meget kan man gemme hvis man vil undgå at splitte filerne op i 1.44Mb størrelser!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
11. november 2001 - 14:08 #10
Du er vist noget af en samler....

Jeg har stadig mine originale Amiga Workbench 1.2 disketter fra 1986...

Jeg har byttet en del disketter som var nye, men udover det har jeg haft meget få defekte disketter!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 14:13 #11
Jeg ved at hvis jeg smider dem ud i dag, så får jeg garanteret brug for en af dem i morgen ;o)

Min samling har ikke just været opmagasineret under de mest optimale forhold, desuden er der ikke så meget på dem der er relevant mere!

Ja, men ikke ubetinget samler, men af princip smider jeg aldrig harddsike og disketter ud, de skal overhældes med syre eller brændes ;o)