Avatar billede bpvk Nybegynder
08. november 2001 - 00:19 Der er 4 kommentarer

Admi eller super

Hej
Når man installere win2000 opretter man sig som Administrator, jeg har så hørt at det mest sikkere er at oprette sig som superbruger, og kun logge på som Administrator når det er nødvendig, er der nogen der kan komme med en forklaring på forskellen mellem Administrator og superbruger
Avatar billede dhans Nybegynder
08. november 2001 - 01:23 #1
Superbrugere er i besiddelse af de fleste administrative rettigheder med nogle få undtagelser. Superbrugere kan derfor køre ældre programmer udover de certificerede programmer..

Administratorer har fuld og ubegrænset adgang til computeren/domænet.

Avatar billede thomzen Nybegynder
08. november 2001 - 01:41 #2
Tjaeh.. Det var vist det..

Jeg kører selv som administrator, men har også nogenlunde styr på hvad jeg laver ved den, så jeg er ikke så bange for at komme til at gøre et eller andet dumt.. Men ellers vil jeg foreslå at du installerer windows, får det til at køre med de appz du skal have installeret.. og så laver du en superbruger du bruger istedet for, så er det ikke helt så nemt at smadre det hele på en gang! =)
Avatar billede bpvk Nybegynder
08. november 2001 - 02:37 #3
JO alt viste jeg godt i forvejen, og jeg er heller ikke så bange for at gøre et eller andet dumt.... men det jeg godt vil vide er om der er større sikkerhed når jeg er på nettet hvis jeg logger på som superbruger end som administrator.
Jeg har install både firewall og antivirus men har alligevel efter jeg har installeret win2000 op til flere gange oplevet at der kommer en virusadvarsel, noget jeg aldrig oplevede da jeg kørte win98, hvor jeg også kørte ADSL med firewall og antivirus, FTPServer WebServer o.s.v
Avatar billede dhans Nybegynder
08. november 2001 - 11:41 #4
Nej der er ikke forskæl på om du bruger Admin eller super når du er på nettet