Avatar billede paepcke Nybegynder
07. november 2001 - 01:37 Der er 10 kommentarer

3D Blaster Banshee KØLING

Jeg kan ikke få den originale køleplade af.

Så hvordan gør jeg ???

På forhånd tak

Martin
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
07. november 2001 - 07:51 #1
Der sidder to små gummidupper på bagsiden af kortet.
Disse to skal du pille af, for at du kan tage kølepladen af.
Det kræver bare lidt motorik :)
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
07. november 2001 - 09:21 #2
Et godt trick er at først putte dit grafikkort i fryseren i ca. 30 minutter. Husk for guds skyld at putte den i en tætsluttet antistatisk pose. pas på at der ikke bliver lagt noget ovenpå kortet nede i fryseren.

Efter at det har været i fryseren burde det være betydeligt lettere at få kølepladen af.

Grunden til at det er så svært er at der højst sandsynligt er blevet brugt noget lim (evt. epoxy) til at sætte den fast fra forhandlerens side

Håber du kan bruge det til noget.

VH Un1
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2001 - 10:33 #3
Det kan også være nylonlock, de løsnes ved at klemme spidserne sammen og trække dem ud.

Vær opmærksom på at kølepasten suger fladerne sammen, det klarer man ved at dreje kølepladen samtidig med at man trækker den af!
Avatar billede paepcke Nybegynder
07. november 2001 - 12:25 #4
Jeg må lioge sige at det er PCI udgaven, og at der hverken er gummidupper, nylonklemmer eller andet under mit kort og den har fået 4 timer i fryseren uden at det gav nogen ændringer =(

Martin =)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2001 - 12:28 #5
Så er den nok limet fast!
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2001 - 12:32 #6
Hvorfor afviser du vores svar og ikke un1corn\'s svar der heller ikke hjalp?
Avatar billede paepcke Nybegynder
07. november 2001 - 13:45 #7
fordi min maskine F**kede =(
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. november 2001 - 18:38 #8
Har du fået den køleplade af?
Avatar billede paepcke Nybegynder
08. november 2001 - 00:56 #9
NEJ =( og min dejlige grønne printplade er ved at blive brun =(

Håber at du eller andre kan komme med en god ide

MVH.
Martin
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. november 2001 - 09:38 #10
Find en blæser der kan clipses på den bestående!