Avatar billede gorba Nybegynder
31. maj 1999 - 23:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Stopper!!

hej,,
håber der er hjælp her inde?
Efter bios update, kunne den ikke finde den ene af min hdd. okey en gammel satan. jeg har købt 2 nye hdd a'' 4,3 gb og 64 sd ram. det køre fint, indtil fornyeligt.
Efter at win98 er startet op, lige før logon, står den stille" ca 1 min!. Der efter kan jeg skrive min logon password.
Derefter igen står den stille. ca 2 min. jeg kan bevæge musen men ikke klikke.
har lagt den gamle bios tilbage uden resultat. Jeg har også prøvet med de gamle edo ram, igen uden resultat.
er det virkelig hdd der konflikter. Det kørte fint til at starte med. ??

MVH
martin
Avatar billede bigchief Nybegynder
01. juni 1999 - 09:40 #1
Dit problem vil nok være at du har et netkort i maskinen, Windows 98 installerer som starndard TCP/IP, og sætter denne op til at blive sat op via. DHCP server ... Hvis der så er netkort i maskinen der ikke er forbundet noget netværk kan dette tage lang tid at finde ud af for netkortet (for det meste for billigere netkort)

Du kan prøve et par ting
* Hiv netkortet ud af maskinen
* Sæt en terminator på netkortet hvis der er BNC forbindelse på netkortet
* Sæt en IP addresse op i Win98 .. (Kontrol Panel, Netværk, TCP/IP, IP : 10.10.10.1 Subnet : 255.255.255.0)

Mvh
Søren
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. juni 1999 - 17:52 #2
Sitat: for det meste for billigere netkort... Nahh jeg har et 3Com til 700,- jeg har prøvet nogenlunde det samme. Men det er rigtigt som bigchief skriver, at du skal sætte din ip og subnet op! Hvis det ikke virker, kan du som bigchief også skriver hive netkortet ud. Hvis den starter op, kan du fjærne netkortet i enheds håndtering.
Hente de nyeste drivere på nettet, sætte kortet i, og installere de nye. Derefter skal du igen sætte IP og subnet op!

Mvh
Paul
Avatar billede bigchief Nybegynder
01. juni 1999 - 19:52 #3
Jeg skriver for det meste ... og denne fejl er svjh også rettet i deres seneste release af driveren ...

Generelt mener jeg ikke det kan betale sig at købe Realtek kort .. selvom man sparer penge til frisøren de næste 3 måneder ...

Hvis det skal være billigt skal det være D-Link :)
Avatar billede gorba Nybegynder
01. juni 1999 - 23:55 #4
hallo..
jeg har ikke noget netkort indlagt i maskinen!!!!!
hmm, havde jeg skrevet det??
NOPE!!
Avatar billede gorba Nybegynder
02. juni 1999 - 00:01 #5
jeg vil gerne udlove 150 point der for det til at være normalt igen, men efter jeg satte den her annonce i og browsede tilbage kunne det ikke lade sig gøre,...

gorba
Avatar billede tomb3 Nybegynder
02. juni 1999 - 18:32 #6
Ja det lyder mystisk!
Prøv at tage ramene ud, tage en tør klud, og tøre dem af. Sæt dem så i en anden sockel. Hvis dette ikke hjælper, så vil det helt sikkert hjælpe at formatere, og installere Windows98 igen. Men har du ik' lige lyst til at formatere, så kan du installere Windows98 oveni - fra DOS. enten kan du boote op på cd (sættes op i BIOS) eller fra en Windows98 boot disk. Efter installationen, er alle dine gamle instillingere bevaret, så som; baggrund, programmer i Menuen_Start, etc. Håber dette kan løse dit problem.

Held Og Lykke :)

Mvh
Paul Sørensen
quake@elsker.dk

Avatar billede gorba Nybegynder
04. juni 1999 - 21:38 #7
okey..
det var måske en måde man kan gøre det på, men jeg glemte at fortælle at jeg havde knækket et ben i floppy stikket i drevet.
efter jeg havde taget den ud, kørte det så'n, jeg ventede ca 2 uger med at købe nyt, og imens havde jeg det bøvl.
nu er der kommet et nyt f-drev i og det viser sig åbenbart at det var det der var " the probs."
no point,, sorry and thanks
Avatar billede gorba Nybegynder
25. juni 1999 - 01:11 #8
fikset...
Avatar billede gorba Nybegynder
26. juni 1999 - 00:11 #9
okey, how to accept svar.
mit valg er kun kommentar??
jeg har læst info. men den siger godt nok at man kan vælge at svare eller kommentere, og det er hva jeg kun kan.
altså kommentere,
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 1999 - 07:26 #10
gorba vil du lukke dette spørgsmål?
Avatar billede gorba Nybegynder
09. juli 1999 - 00:01 #11
jotak
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 1999 - 00:12 #12
Gorba, hvorfro går du så ikke ind og svare på http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=2172
og acceptere dette svar. Så er det på plads.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 1999 - 01:41 #13
Hi Gorba, skal vi ikke have lukket?
Avatar billede gorba Nybegynder
16. juli 1999 - 01:01 #14
sorry,
nu er det. Takker.
Jeg fandt ud af det ved at i de forskellige rum at dit navn var markeret.