Avatar billede eskilh Nybegynder
06. november 2001 - 11:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

min bærbare som diktafon?

hej jeg har lige et spørgsmål:

1. Kan jeg bruge min ibook som en diktafon, altså til direkte lydoptagelse, ligesom f.eks. det er muligt med nogle minidisks?

2. I givet fald, hvilket udstyr kræver det.

Jeg har en ibook(toilet-udgaven - slår iøvrigt aldrig brættet ned), 300 mhz, 6gb, 196mb ram, 1 usb-udgang, plus 1 udgang til \"høretelefoner\", ingen musik-programmer udover iTunes

På forhånd tak for hjælpen!!
Avatar billede eskilh Nybegynder
06. november 2001 - 11:06 #1
glemte at meddele at jeg er på os9.1 dk, p.t.
Avatar billede dorkstar Nybegynder
06. november 2001 - 11:59 #2
Sagtens, bare du finder det rigtige program. Prøv f. eks. Sound Studio (søg på http://www.versiontracker.com) eller Ultra Recorder. Indstiller du optagelsen til at foregå i f. eks. 8 bit, 11.025 khz., kan du optage tiem efter time uden at din HD bliver fyldt. Hvis du så gemmer optagelserne i AIFF, kan du konvertere dem til mp3 med iTunes - så fylder de næsten ingenting.

H&L

DorkStar
Avatar billede eskilh Nybegynder
06. november 2001 - 12:52 #3
tak for svaret Doggy-star
Avatar billede dorkstar Nybegynder
06. november 2001 - 12:55 #4
Velbekomme.

D