Avatar billede hojben Novice
05. november 2001 - 22:49 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

TeleDK adsl > Sankt Helena

Hej rødder..

Min kæreste har fået en regning fra teledanmark om opkald til st. helena (ligende har været omtalt i dagspressen) og jeg aner ikke hvordan deres adsl virker... Kan en computer på teledk adsl bredbånd ringe op til et telefonnummer????
Avatar billede clausn Nybegynder
05. november 2001 - 22:58 #1
En computer kan kun ringe op hvis der sidder et modem i. Det er ikke muligt med ADSL at ringe til nogen overhovedet.
Avatar billede madizone2 Nybegynder
05. november 2001 - 23:06 #2
Riwen har ret.
Et ADSL modem er konfigureret til at ringe op til en speciel udbyder. Og da\' det fuskefirma på Skt. Helena nok ikke har nogen server stående på din kærestes telefon-central så er det ganske enkelt umuligt, at den har ringet op.
Med mindre at din kæreste har haft 56k eller ISDN inden bredbånd, og så det modem stadigvæk er koblet til...
Avatar billede madizone2 Nybegynder
05. november 2001 - 23:06 #3
speicel udbyder = Tele Danmark ADSL
Avatar billede hojben Novice
05. november 2001 - 23:09 #4
Nej det er kun med netkort... Og jeg mente det da heller ikke men blev lidt i tvivl da hele skidtet går ind i det samme stik på vægen.. dvs inet og alm telefon
Avatar billede madizone2 Nybegynder
05. november 2001 - 23:12 #5
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre hvis det er med ATM-netkort løsning, der er en tiny chance, men jeg tvivler stærkt.

Men med ethernet så er det udelukket.
Avatar billede prodic Mester
05. november 2001 - 23:13 #6
Hojben->Mener at kunne huske en omtale af de mere eller mindre suspekte firmaere udtalt af Forbruger-styrelsen.
Så vidt jeg lige husker var deres melding i noget forkortet udgave - Kyl det i skralderen. Det var naturligvis i forbindelse med en specifik regning fra firmaet - i din situation må TDC kunne bevise at du vitterligt har ringet via telefonen.
Avatar billede hojben Novice
05. november 2001 - 23:13 #7
ren ethernet :)
Avatar billede hojben Novice
05. november 2001 - 23:23 #8
Hmmm nu fik jeg lige at vide at opkaldet var fra før hun fik adsl... så det passer... det blev foretaget med alm. modem.
Avatar billede hojben Novice
05. november 2001 - 23:29 #9
Avatar billede prodic Mester
05. november 2001 - 23:34 #10
Hojben->Var godt nok på TV jeg hørte det, men tak :-)