Avatar billede larsbek Nybegynder
05. november 2001 - 17:28 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Aopen CD-RW 1232Pro

købt ovennævte brænder, sidder som secondary master, gml cdrom drev som slave. Har kunnet brænde et par stykker, men kan nu ikke læse cd\'er mere, ej heller brænde. Jeg har forsøgt nye drivere, ny firmware, nyt nero program, men intet virker, jeg har forsøgt deaktivere cdrom drev (slave) men ej heller lykkedes. Det mærkelige er at den har virket. Jeg har prøvet med 3 forskellige skiver, kodak ultima go mr platinium og med flere hastigheder. Men jeg kan ikke læse drevet og se den tomme skive deri, ej heller brænde. HELP ME, jeg er ved at blive sindsyg på den brænder
Avatar billede dr.truti Nybegynder
05. november 2001 - 17:31 #1
OKay jeg skal lige spørge om dette: Du har ikke skiftet Styre System i mellem tiden VEL ?
Avatar billede larsbek Nybegynder
05. november 2001 - 17:33 #2
Nej jeg har hele tiden kørt windows 2000
Avatar billede thomzen Nybegynder
05. november 2001 - 17:33 #3
Har du prøvet med at  brænderen er det eneste der er på kablet? -mange programmer brokker sig over at du har brænder på samme kabel som cd-drev.. ;)
Avatar billede larsbek Nybegynder
05. november 2001 - 17:35 #4
er det nok at deaktivere, eller skal det fysisk pilles af (og hvad gør jeg så med cdrom, jeg har to hardiske på den anden ?
Avatar billede thomzen Nybegynder
05. november 2001 - 17:38 #5
Fysisk pille kablet fra den af...
Avatar billede dr.truti Nybegynder
05. november 2001 - 17:38 #6
Okay jeg havde det samme problem for et stykke tid siden:
http://www.eksperten.dk/spm/125130

Så prøv at updatere ASPI\'en det virkede ved mig.
http://www.nu2.nu/aspi/

Truti [DK]
Avatar billede larsbek Nybegynder
05. november 2001 - 18:06 #7
ok nu er det prøvet dr. truti, men det virkede desværre ikke. Der kører pio og dma på primær og dma og ultra dma på sekundær ide. Jeg har lagt aspi ind i nero mappe. Men nothing, det er samme problem, kan ikke læse disk
Avatar billede larsbek Nybegynder
05. november 2001 - 18:09 #8
og jeg har prøvet flere fork disks
Avatar billede dr.truti Nybegynder
05. november 2001 - 18:31 #9
larsbek > Du skal ikke lægge ASPI\'en ind i Nero mappem men ind under C:\\Windows\\System32 eller C:\\WinNT\\System32

Truti [DK]
Avatar billede larsbek Nybegynder
05. november 2001 - 19:59 #10
det har jeg også prøvet, men der lå ikke nogen i forvejen, som der gjorde i nero mappen. Men nu ligger den begge steder, uden at det virker, også selvom den kun lå i win2000\\system32 mappen.

Skal jeg tage kablet ud, er det den eneste løsning ?
Avatar billede quater Nybegynder
14. november 2001 - 19:31 #11
Hvis den har virket, så skulle man umiddelbart tro at et nyt program/driver har overwrites de tidligere filer. Et alternativ er derfor at downloade den nye driver update til din brænder.

- Quater
Avatar billede larsbek Nybegynder
06. december 2001 - 00:12 #12
jeg her ikke fået den til at virke endnu, men I har sgu fortjent point for indsatsen.

Lortebrænder

...
Avatar billede larsbek Nybegynder
06. december 2001 - 12:38 #13
Nu har jeg prøvet at pille den anden ide cdrom af og har kun denne her som master. Reinstalleret driver og kopieret aspi til system32, men den virker stadig ikke, den kan simpelthen ikke læse at der er en cdrom i drevet, kan I hjælpe mere ?