Avatar billede asmodeus Nybegynder
08. marts 2000 - 20:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af AMIBIOS til ASUS K7M???

Hejsa

Jeg har en Athlon 650 på et ASUS K7M MB. Jeg har en AMIBIOS fra 98 og vil gerne opgradere til den nyeste BIOS. Hvor finder jeg den korrekte BIOS?? Jeghar allerede prøvet på ASUS´ og AMIBIOS´ hjemmesider.

Mvh/
Asmodeus
Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
08. marts 2000 - 20:47 #1
Prøv denne adresse.
http://www.asus.com/Products/Motherboard/bios_socket7.html

Der er et panel i siden med alle Asus motherbords.

mvn
eiha
Avatar billede jackpower Nybegynder
09. marts 2000 - 00:51 #2
Du kan DL den ved at klikke her
http://www.asus.com/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/slota/k7m/km1008.zip

Og her henter du flash programmet til at lægge den ind med, hvis ikke du har det.
http://www.asus.com/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/slota/flash_k7.exe

Asus's hjemmeside for K7M board er
http://www.asus.com/Products/Motherboard/bios_slota.html
Avatar billede jackpower Nybegynder
09. marts 2000 - 00:52 #3
eiha>>

K7M er ikke et socket 7 board, men et slot A board ;o)

Hygge igen fra
Jack!!
Avatar billede jackpower Nybegynder
09. marts 2000 - 00:53 #4
Skulle måske lige skrive lidt om hvornår den er fra - så her lidt info om den.

K7M BIOS Release Ver. 1008 02/21/2000
Added new codes to support AMD 751 revision C5 "Super Bypass Mode" and its setup item.
Fixed the bug about 82C686A USB ports 2&3 which will be disabled if AMR card is installed & enabled.
Added 82C686A internal I/O parallel port EPP+ECP mode support.
Solve some high speed CD-RWs show "ATAPI-compliant" error message.
Change SETUP hardware monitor -5V/-12V default value to "Ignore".
Update new version SYMBIOS and Added item to enable/disable SYMBIOS.
Change SETUP client to support HDDs larger than 32GB.
Add ECC setup auto function.
Revise hardware monitor limit.
Extend above AMD 850MHz CPU frequency range.
Fix keyboard detect failure on Windows 98 SE Japanese version ACPI mode.

Køre selv med den, no probs ;o)

Mvh
Jack!!
Avatar billede morteeni Nybegynder
09. marts 2000 - 12:39 #5
Pas på !!! Husk nu at finde den rigtige opgradering for ellers går det gal tro mig det har jeg prøvet !!!!
Avatar billede asmodeus Nybegynder
09. marts 2000 - 13:22 #6
Hejsa

Jeg ved ikke om jeg udtrykte mig klart nok, men det er ikke en Award BIOS jeg har, som I linker til inde på ASUS´ hjemmeside - Jeg har en AMIBIOS!!!!

Mvh/
Asmodeus
Avatar billede jackpower Nybegynder
09. marts 2000 - 17:00 #7
Asmodeus>>

UPS.. sorry så jeg ikke, har sgu aldrig mødt et K7M med AMIBIOS... men oki kigger lige om jeg kan hitte en til dig.

Mvh
Jack!!
Avatar billede jackpower Nybegynder
09. marts 2000 - 17:32 #8
Her er det eneste jeg har kunne finde, håber du kan bruge det.

Siger med det samme, jeg har IKKE testet dette, da det er første gang jeg er rendt ind i en AMIBIOS på et K7M.

Men hvis det er må du godt lige vende tilbage med info om det.
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_A/AMD_Chipset/AMD_751/Amifl823.zip

Mvh
Jack!!
Avatar billede jens_nerdz Nybegynder
14. marts 2000 - 10:12 #9
Du kan få AMI flash utillities og den nyeste bios samt opgradering på...

www.K7M.com
Avatar billede asmodeus Nybegynder
14. marts 2000 - 12:12 #10
Kunne du ikke skrive den eksakte adresse på BIOS binary & flash filerne. Og til alle andre: den der kommer først med adressen til de respektive filer får 200 point evt. mere hvis det bare kører 10 4.
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede asmodeus Nybegynder
14. marts 2000 - 12:13 #11
Såvidt jeg kan se, så har jackpower fundet den rette flash-fil til mig. Jeg har læst lidt om sagen inde på k7m.com forum - Har dog ikke fundet nogen bin fil endnu!
Avatar billede jackpower Nybegynder
15. marts 2000 - 01:11 #12
asmodeus>>

Jeg tror ikke du finder den på nettet, det er ihvertfald ikke lykkets mig, men prøv evt at sende AMI en mail om der overhovede ER kommet en upgrade til din bios, og i givet fald hvor den ligger.

Deres mail er support@ami.com

Mvh
Jack!!