Avatar billede rodding Juniormester
05. november 2001 - 11:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Gl. programinstallation der hænger.

Når jeg prøver at installere et nyt program, får jeg at vide at et program allerede er ved at blive installeret, og at dette skal afsluttes først.

Jeg har prøvet at genstarte osv., men der må hænge et eller andet fra en tidligere installation (i reg.databasen).

Hvad gør jeg?

Avatar billede disky Nybegynder
05. november 2001 - 11:04 #1
hvad er det for et program ?

Søg efter program navn i reg basen, og slet alle referencer.

Avatar billede handmade Nybegynder
05. november 2001 - 11:17 #2
Hent denne fremragende regcleaner (freeware) og fjern alle progarmmer, der ikke aktuelt er installeret på maskinen. Kør derefter en oprydning i basen med programmet.
http://www.jv16.org/
Avatar billede disky Nybegynder
05. november 2001 - 11:18 #3
Men inden du gør det mindste med reg basen, exporter basen først.

Fjerner du eller et program den forkerte key, kan dit system være smadret !
Avatar billede rodding Juniormester
05. november 2001 - 11:22 #4
Det er ikke min pc, så jeg har ingen ide om hvilket program installationen hænger fra.
Men jeg forstiller mig at Windows installer må have et eller andet liggende i Reg.db. som man kan lokalisere.
Avatar billede handmade Nybegynder
05. november 2001 - 11:26 #5
Du kan sammenligne programoversigten fra regcleaner\'en med maskinens aktuelle konfiguration. Uoverensstemmelser vil være ikke afsluttede installationer, der er registrerede i basen.
Avatar billede rodding Juniormester
05. november 2001 - 11:29 #6
Jeg prøver regcleaner, men jeg skal lige tilkæmpe mig plads ved pc\'en så det kan vare lidt.
Avatar billede svein Nybegynder
05. november 2001 - 12:00 #7
Du kan kigge på følgende artikkel, som måske skulle kunne løse dit problem:

http://www.svein.dk/Windows2000/Tips/problemer_i_forbindelse_med_installation_af_software.asp
Avatar billede rodding Juniormester
05. november 2001 - 13:53 #8
handmade: jeg sprang i med begge ben - regcleaner skal jo installeres og det kniber det jo ligesom med....
svein: der er ingen PendingFileRenameOperations og Windows installer cleanup Utility skal jo også installeres.

Tak for forsøgene men hvad gør jeg så.....
Avatar billede svein Nybegynder
05. november 2001 - 15:01 #9
rodding>
Du skal installere Windows Installer Cleanup utitlity. Det tager to sekunder og så får du oversigt over de .msi installationer du har installeret og får så mulighed for at slette den som \"hænger\".
Har selv forsøgt det og det virker!
Avatar billede rodding Juniormester
05. november 2001 - 15:20 #10
Jeg kan jo netop ikke installere Windows Installer Cleanup... eller nogen anden program. Det er det der er problemet.
Avatar billede xron Nybegynder
27. december 2001 - 10:22 #11
Det er nok fordi at du ikke har retigheder til at installer, du siger at det ikke er din maskine..
Avatar billede rodding Juniormester
28. december 2001 - 13:30 #12
Jeg havde alle rettigheder, men spørgsmålet er ikke aktuelt længere. Jeg har ominstalleret maskinen.
Avatar billede rodding Juniormester
22. marts 2002 - 08:16 #13
Lukker spørgsmål.