Avatar billede foebus Nybegynder
04. november 2001 - 23:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ntfs til fat 32

Kan jeg konvertere tilbage til fat 32 på en extended partition?
Avatar billede foebus Nybegynder
04. november 2001 - 23:46 #1
altså uden at miste den data der er på partitionen. Jeg skal have en 98\'er til at læse, og jeg vil gerne undgå at skulle brænde dataen på cd da det er temmelig meget. jeg har desværre ikke ekstra netkort.
Avatar billede msmows Nybegynder
04. november 2001 - 23:51 #2
Kun med værktøj som PartitionMagic. Du kan hente et værktøj, NTFS for Windows98 - (This free utility will let your read your NTFS drives on your dual boot NT/Win95/Win98 stations.  If you need r/w priviledges, then a few dollars will get you an upgraded version.)  hos http://www.ithowto.com/novell/sysinternal.htm
Avatar billede msmows Nybegynder
04. november 2001 - 23:52 #3
http://www.sysinternals.com/  er det rigtige link, det andet var bare en oversigt.
Avatar billede msmows Nybegynder
04. november 2001 - 23:55 #4
Må hellere lige forklare. Det er et program (drivere) der gør det muligt at læse ntfs-partitioner, for lidt skillinger kan man både læse og skrive.
Avatar billede foebus Nybegynder
04. november 2001 - 23:59 #5
Jeg har prøvet med partition magic, den siger at drevet er corupted eller sådan noget...
Avatar billede foebus Nybegynder
05. november 2001 - 00:00 #6
drevet = partitionen
Avatar billede foebus Nybegynder
05. november 2001 - 00:02 #7
Disken skal ikke retur i min win 2k maskine, så jeg ville gerne have at jeg ikke skal installere en driver hver gang min 98 skal reinstalleres.
Avatar billede msmows Nybegynder
05. november 2001 - 00:08 #8
Nej, men du kan jo så kopiere dine data ud, hvorefter drevet ompartitioneres.
Avatar billede foebus Nybegynder
05. november 2001 - 00:10 #9
Det er temmelig meget data, så jeg har ikke nogen steder at kopiere dem hen. Min eneste anden mulighed er at brænde.
Avatar billede msmows Nybegynder
05. november 2001 - 00:14 #10
Kan også gøres.
Avatar billede foebus Nybegynder
05. november 2001 - 00:27 #11
desværre drejer det sig om næsten 30 gb data :(
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2001 - 01:39 #12
Har du defragmenteret drevet inden, og bruger du den nyeste version af partition margic?
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. november 2001 - 06:53 #13
Du skal køre en \"chkdsk /F\" via Windows 2000, for at løse de disk problemer der er! Ellers kommer du ikke så langt med partition magic...
Avatar billede foebus Nybegynder
05. november 2001 - 09:30 #14
Jeg har forsøgt at køre chkdsk /F
efter dette vil partition magic (6,0 pro) slet ikke starte.
Den siger at den ikke kan identificere drive letters.
For at få partition magic til at starte behøver man vel ikke defragmentere?!?
Jeg prøver at defragmentere alligevel :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. november 2001 - 15:08 #15
Det er fordi data\'erne skal flyttes en del rundt - og der vil PM ikke altid have det så godt, hvis der er for rodet.
Avatar billede foebus Nybegynder
29. november 2002 - 14:00 #16
Jeg må hellere få det her luket. Det endte med at jeg brændte det ned.