Avatar billede gifle Nybegynder
04. november 2001 - 16:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Den berømte blå skærm.

Jeg havde et problem under opstart af win98se ( eller har stadig )
Se spm.: http://www.eksperten.dk/spm/129342
Så prøvede jeg at slette firewallen ( Totalt, jeg sikrede mig at der intet lå i mapper, registreringsdatabase eller hvor man nu ellers kunen forestille sig at der evt. kunne ligge noget )
Jeg prøvede også at slette mit Antivirus program - men AK! nu kører det værer end nogensinde før! Systemet fryser tit nu, jeg for meldinger om at det er ustabilt og \"den berømte blå skærm\" dukker jævnligt op ( 2 gange på 2½ time ) hva\' pokker gør jeg nu???
Avatar billede agony Nybegynder
04. november 2001 - 16:23 #1
havde samme problem under win98 men efter jeg skiftede til win xp har jeg ikke haft et eneste problem.
Avatar billede gifle Nybegynder
04. november 2001 - 16:24 #2
PS: Den der kommer med løsningen - kan også få \"de andre\" 60 p.
Det var egentlig ikke meningen jeg ville nøjes med 15 her :o/
Avatar billede djm33 Nybegynder
04. november 2001 - 16:26 #3
Fortvivl ikke... endnu

Hvilket chipset sidder der på dit bundkort???
Har du haft virus eller lign. som muligvis kan have noget med problemet at gøre???
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
04. november 2001 - 16:28 #4
Jeg ved ikke om det er en løsning som du kan bruge. Jeg tror du bliver nød til at formatere din hd, for når win98 først begynder at køre dårligt plejer man ikke kunne få den til at køre godt igen.
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
04. november 2001 - 17:07 #5
Du kunne prøve, at formatere...
men det er jo ikke en af de \"fede\" løsninger...
Avatar billede nuke_boy Nybegynder
04. november 2001 - 17:08 #6
Eller se, om du kunne få fat i en udgave af Norton Systemworks...
Avatar billede gifle Nybegynder
04. november 2001 - 17:15 #7
Så\'n noget møg......... lige midt i mine frustrationer, kom jeg til at acceptere svaret fra -gizmo - , det var en fejl, jeg har over en periode på 2 mdr. formateret HD\'en to gange, begge gange uden noget held, det samme sker hver gang, det hele fryser indimellem :o(( ( under opstart )
djm> virus? jeg tror det næppe har scannet på kryds og tværs og med housecall .. sååhhh....
Nu sagde du så lige chipset? det er lige noget af det jeg ikke  aner en pind om?
Men kan du komme med en løsning skal du selvfølgelig have point - det er klart.
Avatar billede gifle Nybegynder
04. november 2001 - 17:17 #8
agony> det skal være win98se , da komputeren bliver brugt i forbindelse med undervisning, og noget af materialet er til win 98 sååhh..... desværre :o(
Nuke_boy > jeg har prøvet med NU 2002 , hvad er forskellen mellem det og systemworks?