Avatar billede wallberg Nybegynder
04. november 2001 - 00:43 Der er 10 kommentarer

Gendannelse af .chk filer

Der opstod en fejl på min harddisk, så der forsvand nogle billeder. Jeg genstartede computeren og scandisk fandt at der var 1.95 mb der ikke var tilknnyttet filer.

Jeg valgte at scandisk skulle gemme filerne, men nu ved jeg ikke hvordan jeg gendanner dem.

Er der nogen derude der ved hvordan??
Avatar billede zed_one Praktikant
04. november 2001 - 00:46 #1
hver .chk sku gerne være hver sin fil..prøv evt at omdøbe dem til .jpg (hvis du ved at det er sådan nogle) og åben dem
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
04. november 2001 - 00:48 #2
det kan du højst sandsynligt ikke men du kan evt. prøve at omdøbe dine .chk filer til .jpg eller .bmp eller hvilket format du nu plejer at bruge til dine billeder, og så se om du kan åbne dem og redde lidt af dem.
Avatar billede wallberg Nybegynder
04. november 2001 - 00:52 #3
Det kunne jeg ikke - det har jeg allerede prøvet...
Avatar billede wallberg Nybegynder
04. november 2001 - 00:53 #4
Der skulle vel ikke findes et program til sådan noget??
Avatar billede zed_one Praktikant
04. november 2001 - 11:12 #5
næ..men hvis du har lidt styr på headers i filer kan du evt prøve at åbne dem i notepad og kigge på headeren for at se hvilken filtype det er

gør det og smid lige de første 20 tegn fra en af filerne herind os´ ..så kan det være jeg måske kan fortælle det
Avatar billede wallberg Nybegynder
05. november 2001 - 14:16 #6
Det første fra en af filerne er:

%PDF-1.3
%âãÏÓ
244 0 obj
<<
/Linearized 1
/O 246
/H [ 1393 471 ]
/L 523980
/E 160225
/N 8
/T 518981
>>
endobj

Skal jeg sende mere ind??
Avatar billede zed_one Praktikant
05. november 2001 - 14:19 #7
omdøb den til pdf ;)
Avatar billede zed_one Praktikant
05. november 2001 - 14:19 #8
altså .pdf
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. januar 2002 - 01:40 #9
det dom scandisk har gjordt med dine chk filer er at den har prøvet at gendanne så meget som den kunne af filen , og omdøbt endelsen af filen til chk, så hcis de skal gendannes , så skal de bare have den samme endelse som før

den fil som du viser her er en pdf fil (står foroven )
det er ikke alle filer hvor man kan se hvad den har hedet
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 14:02 #10
lukker du snart spørgsmålet?