Avatar billede dex_dexter Nybegynder
04. november 2001 - 00:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

slet mysql password

jeg har lavet en ups på min freebsd server, jeg er kommet til at lave passwordet om og kan ikke logge ind, tror det er en tastefejl.
hvordan resetter jeg det password
har fundet denne guide men det virker ikke, den vil ikke starte serveren med --skip-grant-tables
http://www.mysql.com/doc/R/e/Resetting_permissions.html

nogen der har en \"genvej\" til at slette skidtet

har spurgt her http://www.eksperten.dk/spm/129255 i mysql kategorien men det gav ikke rigtigt hug :(
bortset fra at jeg har fundet ud af at jeg skal slette mysql data biblioteket men hvor er det `?
/dex2k

Avatar billede skwat Praktikant
04. november 2001 - 00:34 #1
når du gør noget så drastisk hvorfor afinstallere du så ikke bare MySQL?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
04. november 2001 - 00:35 #2
fordi den gemmer passwordet alligevel, har prøvet :(
og mysql er slet ikke taget i brug så der ligger ikke noget data der ikke må slettes
Avatar billede top Nybegynder
04. november 2001 - 01:42 #3
Er der oprette en mysql user, der har pw tilknyttet?

I så fald - kan man ikke som root slette mysql useren, og oprette ham igen med et pw man kan huske?
:-)
Avatar billede skwat Praktikant
04. november 2001 - 10:24 #4
hvis ikke vil jeg forslå at afinstallere og installere via ports
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
04. november 2001 - 12:52 #5
den er fixet nu :)
den skulle bare afinstalleres og installeres et par gange

takker for hjælpen
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
05. november 2001 - 13:59 #6
he he ska nok lukke her :)