Avatar billede alexander_j Nybegynder
02. november 2001 - 23:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

multihomed server

En server med flere netkort kaldes en multihomed computer - Flere netkort bruges til at forbedre serverens/netværkets performance - Så langt er jeg med!
Så kan man lave forskellige bindinger til de forskellige netkort, således at hvert netkort har en bundet opgave i forhold dataoverførslen på netværket -Men (og så kommer mit simple spørgsmål) hvis man blot ønsker at yde performance generelt(uden bindinger), er der så nogen ide i at tilslutte et ekstra netkort og er der noget man bør være opmærksom på - andet end at det andet netkort skal tildeles en anden IP-adresse?
Hvilken forbedring kan man forvente med to netkort på sin server - dobbelt så hurtig dataoverførsel?

Vh. Alexander ;-)
Avatar billede drean Nybegynder
03. november 2001 - 00:39 #1
/me vil også vide
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. november 2001 - 09:28 #2
Jeg har haft sådan en server kørende ... den kom en gang imellem ud og brokkede sig over \"Duplicate name\" .. men det skyldes jo at serveren var på netværket \"2 gange\".

Ellers har jeg ikke oplevet nogen problemer med det. Dog connectede mine klienter altid til det ene kort - og det andet kom så kun i brug en gang imellem - et mønster som jeg aldrig fandt ud af.

Jeg kunne ikke mærke det store performance boost.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
03. november 2001 - 19:28 #3
Jeg kan ikke helt udfra Goulduck´s svar finde ud af om performance øges med to netkort - min logik siger mig at mængden af data der kan overføres burde fordobles - men det lyder ikke umiddelbart som om det er tilfældet - hvordan kan det gå til? Havde han lavet en fejl i sin opsætning af netkortene?
Hvordan kan det være Goulducks andet netkort kun kom i brug af og til? - havde han for få samtidige brugere eller ???

Vh. Alexander ;-)

Avatar billede goulduck Nybegynder
04. november 2001 - 11:41 #4
Tja .. :)
Avatar billede jangreen Nybegynder
15. november 2001 - 15:33 #5
Du kan kun lave loadebalance med de to NIC, vis det er BW du vil ha så skal du brug NIC der kan port trunks op mod en Switch der understøtter det :-)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
17. november 2001 - 16:01 #6
jangreen --> kunne du uddybe det i et lidt mere almindeligt forståeligt dansk?
port trunks? BW?

Og gerne en forklaring for dummies ;-)

Vh. Alexander
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. november 2001 - 17:29 #7
Hvis det skal kører optimalt, anbefaler ejg du går ud og køber X antal nye 3com serverkort der er optimeret til opgaven. der følger et skidegodt software med, så du får det meste ud af opsætningen.

Visto.dk IT-service
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. januar 2002 - 23:06 #8
ADMIINNN!!!
hvorfor afviser du alt?.. der er alle kvaleficerede hjælp
Avatar billede alexander_j Nybegynder
05. januar 2002 - 14:03 #9
--> visto.dk

Goulducks svar kan jeg ikke bruge, da alt hvad han siger er at han ikke mærkede nogen forbedring i hans specifikke eksempel - og goulduck er umiddelbart ikke sikker på om han måske havde lavet en fejl i sin opsætning!

Jangreens svar forstår jeg simpelthen ikke - derfor udbad jeg mig en uddybning - men Jangreen har ikke svaret sidenhen!

Dit eget svar (Visto) så foreslår du blot et bestemt produkt, men det er mig uklart om det er en nødbendighed at det skal være specielle netkort, eller om du blot ønsker at foreslå et bestemt produkt!

Jeg har altså ikke fået svar på mit spørgsmål (måske er jangreens svar svaret, men det forstod jeg altså ikke!), så derfor afviser jeg alle hidtidige svar!

Vh. Alexander
Avatar billede alexander_j Nybegynder
31. marts 2002 - 10:30 #10
Æv desværre var der ingen brugbare svar! Og Jangreens tågesnak blev desværre aldrig uddybet (det kunne være løsningen lå der?)! ;-(