Avatar billede futtevil Nybegynder
02. november 2001 - 12:01 Der er 19 kommentarer

Hvor varm må min celrona 600 blive

Jeg har en celrona 600, med tilhørende asus cubx bundkort. Nu kommer spørgsmålet hvor grader varm må den blive.
Avatar billede mazlink Nybegynder
02. november 2001 - 12:02 #1
Hmmm 60-70 grader ville jeg tro
Avatar billede futtevil Nybegynder
02. november 2001 - 12:05 #2
ER du sikker den er kun  33 grader nu
Avatar billede zhark Nybegynder
02. november 2001 - 12:13 #3
33 grader er MEGET fint, kan helt sikkert \"tåle\" 70 GR. men det bør den naturligvis ikke ligge!
Avatar billede futtevil Nybegynder
02. november 2001 - 12:14 #4
Hvor meget kanjeg mon clocke den til den er på 675 nu
Avatar billede zhark Nybegynder
02. november 2001 - 12:48 #5
Jeg har aldrig været \"varm\" på OC, så der melder jeg pass! Tror dog ikke det bliver VARMEN der sætter begrænsningen, men hvad CPUen kan tåle og den grænse kender jeg ikke.
Avatar billede smiske Nybegynder
02. november 2001 - 13:02 #6

Har lige spurgt en af mine venner der er tosset med overclocking, vender tilbage med et svar ligeså snart han svarer :o)

//Henrik
Avatar billede rebus Nybegynder
02. november 2001 - 13:16 #7
Du kan overclocke den så meget du vil, den skal bare forblive stabil. Det er sådan set det eneste der sætter grænsen. Og siden den kun er 33c så kan du jo bare fortsætte et godt stykke tid endnu, hvis den altså forbliver stabil.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2001 - 13:18 #8
en celrona? Er det en ny Intel processor? Eller er det en øl som corona?

Hvis det er en øl bør den ikke blive varmere end 7-8 grader...ellers er den udrikkelig :P
Avatar billede smiske Nybegynder
02. november 2001 - 13:22 #9

Jeg har ikke fået svar fra min overclocking\'s ven endnu, så her kommer lige mit eget bud.
Du kan ikke overclocke den uhæmmet, det kommer også an på dit bundkort.  Men jeg ved af (andres) erfaring at du kan komme op på cirka 800-900 Mhz forudsat dit bundkort kan klare det, den får køling nok, og den får strøm nok.
En rigtig god side at søge mere information om det her FØR du går igang med det er på : www.overclocking.dk derinde kan du garanteret få kvalificeret hjælp :o)

Hvad angår hvor varm din Celeron må blive vil jeg sige alt over 60 grader ikke er sundt. Uanset om den er overclocket eller ej.

Håber du kan bruge det her til noget :o)

//Henrik
Avatar billede rebus Nybegynder
02. november 2001 - 13:25 #10
hvor sætter bundkortet grænsen??
Avatar billede smiske Nybegynder
02. november 2001 - 13:43 #11

Rebus>> Se det må du vente med at få svar på til jeg har hørt fra min nørdeven :o)  Min viden går ikke længere end ovennævnte :o)
Så hvis du vil vide mere så smut evt. på det link jeg skrev ovenover :o)

//Henrik
Avatar billede rebus Nybegynder
02. november 2001 - 13:48 #12
Jamen hvis du ikke ved hvorfor og om det er rigtigt så skal du da ikke svare. Jeg kommer selv inde på overclocking.dk hver dag jeg er selv en OC. Men min point er, da du ikke ved noget om det, skal du ikke give et svar, fordi du kender en......
Avatar billede smiske Nybegynder
02. november 2001 - 14:25 #13

Rebus>> Jeg prøver at hjælpe futtevil ikke score point. Og jo, jeg ved noget om overclocking, men jeg ved ikke nok til at kunne give futtevil de dybere detaljer.
Om jeg spørger en jeg kender  er vil fuldstændigt ligegyldigt, formålet er vel at hjælpe manden med at få svar på sit spørgsmål!!!!

//Henrik
Avatar billede rebus Nybegynder
02. november 2001 - 14:29 #14
Jamen hvorfor skriver du så at det også kommer an på bundkortet når du ikke kan svarer på hvorfor.....Det er det jeg mener!
Avatar billede smiske Nybegynder
02. november 2001 - 14:40 #15

Rebus>> Som sagt ved jeg noget om overclocking men de dybere gående detaljer må søges andensteds, for eksempel på www.overclcoking.dk idet folk derinde ved hvilke bundkort der er gode til at overclocke, hvordan man gør, hvordan og hvorledes med FSB\'en osv osv.  Det er de dybere detaljer jeg ikke er sikker på :o)
Jeg overclocker ikke selv, derfor ved jeg for eksempel ikke hvilke bundkort der er gode, hvordan man ændrer FSB\'en og andre detaljer :o)

//Henrik
Avatar billede smiske Nybegynder
02. november 2001 - 14:42 #16

Rebus>> Det kommer jo også an på om det er hele systemet der skal overclockes, eller om det kun er CPU\'en :o)
Er det kun CPU\'en der skal overclockes skal man sørge for at bundkortet kan klare den hastighed man nu går efter.
Er det hele systemet der skal overclockes er der mere at tage i betragtning o)

//Henrik
Avatar billede rebus Nybegynder
02. november 2001 - 14:47 #17
Tak!! Jeg ved det godt så du behøver ikke prøve at lærer mig noget!!

Men jeg forstår stadig ikke du kan give personen et svar når du ikke ved det!!! Så fat det dog!!
Avatar billede smiske Nybegynder
02. november 2001 - 14:57 #18

Rebus>> Jeg prøver ikke at lære dig noget, tag det roligt, jeg er sikker på du er lynede inteligent.  Jeg gider faktisk ikke diskutere det her mere, jeg kan godt se hvad du prøver at sige, jeg har fattet det tak.
Men du har åbenbart ikke fattet hvad jeg har skrevet siden du bliver ved med at påstå jeg intet ved om overclocking.
Nu gik spørgsmålet også på hvor varm CPU\'en måtte blive, og det har jeg svaret på.
Dette bliver mit sidste indlæg her, gider ikke gøre dette her til en personlig diskussion.

//Henrik
Avatar billede rebus Nybegynder
02. november 2001 - 16:50 #19
Det var ikke ment på den måde.....ha ha