Avatar billede torbenrohde Nybegynder
02. november 2001 - 10:18 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Editerings modul (til html)

Når man laver administrations moduler til hjemmesider (fx til indtastning af nyheder), er det tit nødvendigt at bruge html koder.
Desværre er det ud over mange brugeres formåen, og derfor ville det være godt med et WYSIWYG værktøj til dette.

Jeg ved at Microsoft har et værktøj man nemt kan integrere i ens sider, men det duer kun til IE.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der kender nogle Java appletter (eller andre måder at løse problemet), som kan fås til en rimelig penge (jeg har fundet fx det her \"http://www.realobjects.de/index.htm?/english/editonpro_e.htm\", men det koster omkring 42\'000 per site).

Det skal ikke kunne en masse fancy ting, bare fed, kursiv, understreget og måske lidt <blockquote> og andet.
Hvis det kan tilpasses grafisk og funktionelt er det bare et ekstra plus.

Nogen forslag ??
Avatar billede swing Nybegynder
02. november 2001 - 10:25 #1
Hvis det er et online opdateringsmodul til hjemmesider vil jeg foreslå dig at besøge www.zience.com
Det er et komplet værktøj til at oprette og vedligeholde hjemmesider og så vidt jeg kan forstå kan der bruges forskellige programmeringssprog
//swing
Avatar billede torbenrohde Nybegynder
02. november 2001 - 10:44 #2
Ja ok, men det er ikke et helt produkt jeg kigger efter, det er bare en lille WYSIWYG editor som jeg kan integrere i mine egne applicationer.

Jeg forestiller mig noget i stil med en applet hvor brugeren kan skrive sin tekst og formatere den. Når brugeren så trykker fx \"gem\" så skal jeg fra et client eller server-side script på en eller anden måde kunne få fat i HTML\'en der blev resultatet af brugerens arbejde i WYSIWYG editoren, og så selv arbejde videre med det (fx gemme det i en database).
Og som sagt behøver editoren ikke at være specielt kompleks.

Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2001 - 11:08 #3
<ole>
Java er ikke implementeret fra start i IE6 - det skal downloades, separat. Desuden understøttes Java vidt forskelligt i de gængse browsere, hvilket gør, at Java-appletter som oftest sutter mediumsvær r..!
Desværre er MS DHTML Editor nok den løsning, langt de fleste brugere kan gøre brug af uden større krumspring.
Du kan anvende IE\'s indbyggede komponent - som har eksisteret siden IE4.5 ...der er ingen grund til at bruge ActiveX-komponenten.
/mvh
</bole>
Avatar billede swing Nybegynder
02. november 2001 - 11:08 #4
Ok
Så er her et gratis script som jeg har fundet
http://www.planet-source-code.com/xq/ASP/txtCodeId.6886/lngWId.4/qx/vb/scripts/ShowCode.htm
måske du kan bruge det
//swing
Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2001 - 11:18 #5
swing >> Det er også MS\' editor, der er brugt her - og det virker derfor også kun i IE.
/mvh
Avatar billede torbenrohde Nybegynder
02. november 2001 - 13:26 #6
Ok, det er åbenbart ikke noget der er så meget af, så jeg lukker spørgsmålet og siger tak for svarene.

\"....ikke implementeret fra start i IE6...\" -> ja, det er sørgeligt :/

\"...Java-appletter som oftest sutter mediumsvær...\" -> ja, men en så simpel applet burde være nogenlunde muligt (det vil jeg i hvert fald være blåøjet nok til tro ;)

Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2001 - 13:29 #7
Tro og virkelighed er desværre ofte ukompatible størrelser  ;o)
...tak for points  :)
/mvh