Avatar billede schimmell Nybegynder
02. november 2001 - 10:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærm flipper ud

Jeg har en nokia 446xpro 19\" den er begyndt at ryste hver 3-4 sekund så bliver det lidt utydeligt jeg plejer at kører 1600*1200*32/85hz, men det er umulig nu, jeg må helt ned på 1024*768*32*120hz før det ser godt ud uden at skærmen står og ryster.

jeg har regnet lidt på det men den har kørt ca 25000 timer på lidt over 4 år.

er den ved at være færdig eller er det et andet problem
Avatar billede taber Nybegynder
02. november 2001 - 11:01 #1
ja det tror jeg helt sikkert på den er det er meget sansynligt jeg har endnu ikke fået en skærm til at køre så længe
Avatar billede coinz Nybegynder
02. november 2001 - 11:14 #2
Could be... prøv at få den til en reperatør og se hvad de siger... det er nemlig meget unormalt at en skærm kan køre så længe....

-coinz-
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. november 2001 - 17:52 #3
Det kan være en dårlig lodning! Et eller andet sted i systemet. Når billed-røret er slidt viser det sig normalt ved farve uægtehed.
Avatar billede schimmell Nybegynder
04. november 2001 - 23:35 #4
farverne er perfekte og den kører også perfekt i 1024*768*32*120hz, men det er ulideligt at se på alting er mega stort.

taber: jeg tror du har ret, den er blevet presset hårdt hele tiden, og det halve af tiden har den spillet spil, men en ting er sikkert jeg køber en mangen til det er en kanon skærm
Avatar billede schimmell Nybegynder
06. november 2001 - 07:11 #5
Taber: du skal have nogle point, hvordan får du det, der er ingen rubrik til at udfylde.??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. november 2001 - 16:40 #6
schimmell>> Hvis grunden skulle være alder så tænk over dette, den skærm jeg bruger er 5 år gammel, den skærm der er på min linux server er 9 år gammel! De er ofte tændt.

Hvis du har snakket med en reperatør så lad os høre hvad han har sagt, jeg tror at det er en dårlig lodning da dine problemer ellers ville vise sig ved alle opløsninger og frekvenser.

Man kan ikke pressse en skærm hårdt den yder det samme altid. Den bruger den samme ennergi og det er 3D, eller bare en sort flade.

Få printene loddet efter, se eventuelt efter om der er en dårlig kondensator. Men mit bedste gæt er altså at du har en dårlig lodning!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. november 2001 - 16:41 #7
Hvis det er skærmen skal man også kassere sit fjernsyn fordi scartstikket pludselig kun har mono lyd!!!
Avatar billede schimmell Nybegynder
19. december 2004 - 17:51 #8
lukker