Avatar billede thezub Nybegynder
01. november 2001 - 18:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at lave en FTP server!!!

Hejsa Se jeg har et LILLE problem med at få min ftp server til at virke, jeg har stofanet det betyder at jeg har en intern IP som jeg bruger til at logge på stofanet med og en ekstern ud til internettet. Da det  jo er denne IP man skal bruge til at connecte til min ftp server, med, så synes jeg oxo at det burde være muligt at få skidtet til at virke, men når man connecter for man bare timeout.... JEg har også prøvet at scanne for åbne porte på min computer, og der siger den at port 21 er lukket, er der eventuelt nogen der ved hvordan man åbner den?!?!? mvh Jacob
Avatar billede agony Nybegynder
01. november 2001 - 18:49 #1
prøv at gå ind på www.myip.com  der får du den ip som folk skal bruge for at komme ind på din ftp udefra.
Avatar billede agony Nybegynder
01. november 2001 - 18:50 #2
sorry :-) var vist ikke lige det problem
Avatar billede thezub Nybegynder
01. november 2001 - 18:51 #3
hehe ;) nej problemet er at jeg får timeout når jeg prøver at connecte til min eksterne ip adresse.
Avatar billede coldrayie Nybegynder
02. november 2001 - 09:34 #4
Det ligner et typisk internet-delings problem..

Kører du på en internet forbindelse som bliver delt??..prøv at se om du kan connecte til din ftp server med din interne ip.. (192.168.xxx.xxx)

Grunden til at du skal se om den virker er at hvis den ikke virker der, så virker den bare slet ikke :)..

Og nu du sir det med port 21..så lyder det som om at din ftp server _IKKE_ bruger port 21..da den er lukket..ellers ville ftp serveren klage over porten er i brug eller er lukket??

Håber det hjælper en smule..

- ColdRay
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
02. november 2001 - 11:10 #5
Ellers brug ServU, meget enkelt program. Det finder selv den ip de andre skal bruge for at connecte til ftp. Du kan selv se ip\'en under hjælp. Det med port 21, er nok stofanet der har lukket den, med mindre du har en firewall eller Zonealarm installeret. Som standard bruger en ftp program port 21 hvis du ikke angiver andet. Prøv evt at sætte din port på ftp\'en til 666 eller et andet tal hvor porten ikke er lukket.
Avatar billede thezub Nybegynder
02. november 2001 - 21:18 #6
se da jeg har prøvet ca. 5 forskellige ftp progs og stadig ikke kan få skidtet til at virke, og jeg har prøvet at connecte til min interne ip og der kan jeg sagtens komme ind, men så snart jeg skal på den eksterne så er det at problemerne kommer, og jeg har ingen firewall installeret ligenu, da jeg ville prøve om det var det, men det var det ikke ;((((((
Avatar billede thezub Nybegynder
03. november 2001 - 09:57 #7
hubiii nu virker lortet.... ;) jeg lavede en bro mellem min eksterne ip og min interne ;)
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
04. november 2001 - 02:52 #8
Hvordan kan man lave et spørgsmål og tage ALLE pointene selv i stedet for at lige give 5 point til folk for ulejligheden hader sådanne typer