Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. november 2001 - 15:48 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

ADSL Plus og netværk

Hej alle...

Jeg har ADSL Plus Hos Orange... Så har jeg tænkt mig og lave netværk med min nabo!...Men så vil jeg spørge om jeg bedhøver Routhers og alt det der....*S*...
Avatar billede krohn Praktikant
01. november 2001 - 15:55 #1
Hvis i ikke skal bruge en computer som server i jeres netværk, så skal i bruge en router og en Hub/Switch
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. november 2001 - 16:02 #2
ok...har lige ringet ind til Orange...Hun sagde at jeg godt kunne men det bedste var at jeg havde en router......!
Avatar billede smiske Nybegynder
01. november 2001 - 16:04 #3

Det optimale er en router der forbindes med en Hub og så kobler i jer op i Hub\'en.  Medmindre i får en router der har indbygget hub selvfølgelig :o)

//Henrik
Avatar billede coldrayie Nybegynder
02. november 2001 - 09:44 #4
Så er der så den knap så optimale løsning men billig..

det du skal bruge er:

En hub
3 stk. netkabler
3 stk. netkort
og programmet: http://www.tinysoftware.com/tiny/files/apps/wrp41en.exe

..du installere 2 netkort i den ene comp og 1 i den anden..

..comp1 som har 2 kort giver du instillingerne:

Kort1: IP: 192.168.0.1 (lokalt netværk)
Kort2: IP: ADSL Plus ip og dns servere (internet)

comp2 som har 1 kort giver du instillingerne:
Kort1: IP: 192.168.0.2 (lokalt netværk) eller hent automatisk IP adresse (anbefales)

-----

så plugger du ellers bare de to computere i hubben og så installere du softwaren som jeg har givet dig link til..

når det er installeret, kigger du i hjælp filen hvor der er en meget god step-by-step guide til hvordan du sætter det op..

hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig på ICQ # 22251144 eller coldray@ofir.dk

- ColdRay
Avatar billede coldrayie Nybegynder
02. november 2001 - 09:45 #5
/jeg syntes at han har fortjent lidt flere points for den dejlige forklaring med links og support!! =)
Avatar billede krohn Praktikant
02. november 2001 - 14:23 #6
Coldrayie >>> Det kræver at \"Master\" compurteren den med de to netkort er tænt hele tiden, ellers kan naboen ikke bruge sin ADSL forbindelse
Avatar billede s.b.a Nybegynder
02. november 2001 - 14:48 #7
Krohn>>> Ja det ved jeg godt..........Coldrayie>>>> Ja du har fortjent flere point jeg har kun 10 point tilbage....*gg*.....Men jeg har tænkt mig og sætte op uden router og hobs og sådan nogen....det har jeg fået af vide at det kan man godt
Avatar billede krohn Praktikant
02. november 2001 - 14:56 #8
Skal i køre i samme netværk eller skal i bare dele en internet forbindelse???
Avatar billede s.b.a Nybegynder
02. november 2001 - 15:04 #9
Vi har tænkt os og lave et netværk så vi både deler internet og Harddisk og sådan noget.......så ja i samme netværk!
Avatar billede krohn Praktikant
02. november 2001 - 15:14 #10
Hvis i så ikke vil have at en compurter som skal være tænt hele tiden, så skal i bruge en router og en switch eller en hub.. Et stjerne netværk hedder det, mener jeg det hedder..
ADSL ind >> Router >> Switch / Hub >> Netkort i de compurtere der skal på netvæket... Så sætter i jeres pcer til automatisk ip, windows logon, husk at dele de drev i vil dele