Avatar billede phpbuilderdk Nybegynder
01. november 2001 - 15:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

nyhedsbrev i html ?

Jeg for tit nyhedsbreve der er flot opbygget via html men hvordan går man det ? Når jeg udsender nyhedsbreve er det kun i txt jeg har prøvet at bruge html tags med de bliver bare vist i emailen ? hvordan gør jeg ??
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. november 2001 - 15:48 #1
Du har sikkert bemærket at de der html formatterede emails tager 100 år og en sommer at hente. Og imens er modtagerens maskine blokereret så ham ikke kan få de emails der står i kø bagved.

Hvis så din html formatterede email har den mindste lille smule med reklame at gøre kan du nok tænke dig til hvad modtagelse den får.

hvad med at sende en t linier lang tekst-email istedet hvor der står:

Nyt nyhedsbrev fra phpbuilderdk.
se det på  http://www.phpbulder.dk/news.phtml

folk der ønsker at læse nyhedbrevet kan så klikke og få det op i deres browser.

mvh JakobA
Avatar billede phpbuilderdk Nybegynder
01. november 2001 - 15:53 #2
Jeg vil nu ikke proppe nyhedsbrevet med grafik, men jeg ville gerne have løsningen på hvordan man laver HTML nyhedsbreve...???
Avatar billede codebase Praktikant
01. november 2001 - 16:13 #3
sådan her gøres det:

    $subject = \"NEW HTML E-MAIL\";
    $message = \"<HTML>\\n\";
    $message .= \"<HEAD>\\n\";
    $message .= \"<TITLE>NEW HTML E-MAIL</TITLE>\\n\";
    $message .= \"</HEAD>\\n\";
    $message .= \"<BODY bgcolor=\\\"#FFFFFF\\\" text=\\\"#DDDDDD\\\" LINK=\\\"#DDDDDD\\\" ALINK=\\\"#DDDDDD\\\" VLINK=\\\"#DDDDDD\\\">\\n\";
    $message .= \"<br>\\n\";
    $message .= \"<center>\\n\";
    $message .= \"<font color=#000000 face=arial size=2>NEW HTML E-MAIL, powered by <a href=\\\"http://www.codebase.dk/\\\">codebase.</a><br><br>best regards<br>www.eksperten.dk</font>\\n\";
    $message .= \"</center>\\n\";
    $message .= \"</BODY>\\n\";
    $message .= \"</HTML>\\n\";
    $headers = \"From: \'HTML MAIL FORM\' <janus@codebase.dk>\\n\";
    $headers .= \"X-Sender: <janus@codebase.dk>\\n\";
    $headers .= \"X-Mailer: PHP\\n\";
    $headers .= \"Return-Path: <janus@codebase.dk>\\n\";
    $headers .= \"Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\\n\";
    $headers .= \"MIME-Version: 1.0\\n\";
    //$headers .= \"cc: janus@codebase.dk\\n\";
    //$headers .= \"bcc: janus@codebase.dk\\n\";

    mail(\"janus@codebase.dk\", $subject, $message, $headers);

Ret:
mail(\"janus@codebase.dk\", $subject, $message, $headers);

til din email adr. !!!
_codeb@se.dk
Avatar billede phpbuilderdk Nybegynder
01. november 2001 - 16:20 #4
Kan man ikke bare skrive alt i en variabel i $message ?????? hvis man skal sende den ud til mange andre kan man så fx gører sådan her eller er det ikke en god måde at gører det på til fx 100 email adresser....???

$modtager[] = \"en@email.dk\";
Avatar billede codebase Praktikant
01. november 2001 - 16:32 #5
hvis du har alle email adresser i et array, kunne du gøre sådan her:

function CodebaseHtmlMail($email,$bcc) {
    $subject = \"NEW HTML E-MAIL\";
    $message = \"<HTML>\\n\";
    $message .= \"<HEAD>\\n\";
    $message .= \"<TITLE>NEW HTML E-MAIL</TITLE>\\n\";
    $message .= \"</HEAD>\\n\";
    $message .= \"<BODY bgcolor=\\\"#FFFFFF\\\" text=\\\"#DDDDDD\\\" LINK=\\\"#DDDDDD\\\" ALINK=\\\"#DDDDDD\\\" VLINK=\\\"#DDDDDD\\\">\\n\";
    $message .= \"<br>\\n\";
    $message .= \"<center>\\n\";
    $message .= \"<font color=#000000 face=arial size=2>NEW HTML E-MAIL, powered by <a href=\\\"http://www.codebase.dk/\\\">codebase.</a><br><br>best regards<br>www.eksperten.dk</font>\\n\";
    $message .= \"</center>\\n\";
    $message .= \"</BODY>\\n\";
    $message .= \"</HTML>\\n\";
    $headers = \"From: \'HTML MAIL FORM\' <janus@codebase.dk>\\n\";
    $headers .= \"X-Sender: <janus@codebase.dk>\\n\";
    $headers .= \"X-Mailer: PHP\\n\";
    $headers .= \"Return-Path: <janus@codebase.dk>\\n\";
    $headers .= \"Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\\n\";
    $headers .= \"MIME-Version: 1.0\\n\";
    //$headers .= \"cc: janus@codebase.dk\\n\";
    if (ereg(\"@\",$bcc) $headers .= \"bcc: janus@codebase.dk\\n\";
    mail(\"$email\", $subject, $message, $headers);
}

foreach ($modtager AS $email) {
CodebaseHtmlMail($email,$bcc_dummy);
}

eller brug bcc funktionen, det er jo derfor den findes:

foreach ($modtager AS $email) {
$bcc.\"$email;\";
}
$bcc = substr($bcc,0,-1);
CodebaseHtmlMail(\"janus@codebase.dk\",$bcc);

_codeb@se.dk

PS: er det ikke dig, som er \'phpbuilderdk\' ? *ss*

Avatar billede phpbuilderdk Nybegynder
01. november 2001 - 16:33 #6
Ved godt der skal noget mere kode til for at få det til at sende det ud til flere men er det er måde at gører det på ?
Avatar billede codebase Praktikant
01. november 2001 - 16:33 #7
foreach ($modtager AS $email) {
$bcc.\"$email;\";
}

skal være:
foreach ($modtager AS $email) {
$bcc.=\"$email;\";
}

sorry,,

_codeb@se.dk
Avatar billede codebase Praktikant
01. november 2001 - 16:34 #8
brug BCC funktionen.... !!

Avatar billede phpbuilderdk Nybegynder
01. november 2001 - 16:35 #9
Jo *GG* men man kan jo ikke vide alt ? *S* men kan man ikke have det hele i en variabel i $message ?
Avatar billede codebase Praktikant
01. november 2001 - 16:35 #10
lav en funktion, og ret $message så det passer på dit nyhedsbrev...
Avatar billede codebase Praktikant
01. november 2001 - 16:40 #11
det er jo kun et eks. jeg har lavet.

Det vikke nok være mere smart, at lave en \'global\' funktion, hvor du kaster alle variabler ind i den, og ikke \'hard\' kodet som min funktion.

eks.

function CodebaseHtmlMail($email, $subject, $message,$fromemail,$fromname,$cc,$bcc) {
    $headers = \"From: \'$fromname\' <$fromemail>\\n\";
    $headers .= \"X-Sender: <$fromemail>\\n\";
    $headers .= \"X-Mailer: PHP\\n\";
    $headers .= \"Return-Path: <$fromemail>\\n\";
    $headers .= \"Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\\n\";
    $headers .= \"MIME-Version: 1.0\\n\";
    if (ereg(\"@\",$cc) $headers .= \"cc: $cc\\n\";
    if (ereg(\"@\",$bcc) $headers .= \"bcc: $bcc\\n\";
    mail(\"$email\", $subject, $message, $headers);
}

så kan du bruge den altid....

Avatar billede codebase Praktikant
01. november 2001 - 16:43 #12
der mangler en ) i:
if (ereg(\"@\",$cc)

if (ereg(\"@\",$cc))

også i $bcc ...

det lille tekst felt her på eksperten, giver ikke det store overblik :-)

_codeb@se.dk