Avatar billede kulle Nybegynder
01. november 2001 - 14:39 Der er 5 kommentarer

Fejl i asp-script

Hvad betyder dette og hvordan løser jeg det?

\"Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done.\"
Avatar billede medions Nybegynder
01. november 2001 - 14:45 #1
kan man se lidt kode?
Avatar billede kulle Nybegynder
01. november 2001 - 14:53 #2
Her er HELE koden, men jeg kan godt tilføje et link hvis bare jeg ikke skriver mere end ca. 20 tegn i kolonnen kommentar.

\"<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; server=local; \"
DSN = DSN & \"DBQ=\" & Server.MapPath (\"xxxxx.mdb\")
Conn.Open DSN

strSQL = \"Select * from links\"

set rscount = conn.execute(\"select count(id) as antal from links\")
antal = rscount(\"antal\")
set rscount = nothing
%>

        <% mode = request(\"mode\") %>
        <%
Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"xxxxx.mdb\") & \";UID=admin;PWD=;\"

    Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    strSQL = \"Select * From links\"
    rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
%><% if mode =\"\" then %>

<head>
<style>
body
{font-family:tahoma,verdana,arial; font-size:7pt; color:#000000}
TD{font-family:tahoma,verdana,arial; font-size:7pt; color:#000000}
a:link {    text-decoration: underline;    color: #000000;}
a:visited {    text-decoration: underline;    color: #000000;}
a:active {    text-decoration: underline;    color: #000000;}
</style>
                <form action=\"linksadd.asp?mode=tilfojet\" method=\"post\">
                <title>Stevn design</title>
</head>

<body background=\"bg.jpg\">

<p align=\"center\">
Navn:&nbsp;&nbsp; <input type=\"text\" name=\"navn\" maxlength=\"100\" size=\"40\" style=\"font-family: Tahoma; font-size: 10 px\"><br>
<br>
Handler om/indeholder:<br>
                    <textarea name=\"kommentar\" cols=\"47\" rows=\"3\" style=\"font-family: Tahoma; font-size: 10 px\"></textarea><br>
<br>
                    Email: &nbsp;&nbsp; <span class=\"rot\"><input type=\"text\" name=\"email\" maxlength=\"100\" size=\"40\" style=\"font-family: Tahoma; font-size: 10 px\"><br>
<br>
</span>Website: <span class=\"rot\"><input type=\"text\" name=\"url\" value=\"http://\" maxlength=\"100\" size=\"40\" style=\"font-family: Tahoma; font-size: 10 px\"><br>
<br>
</span><input type=\"submit\" value=\"Send\" name=\"Submit\" style=\"font-family: Tahoma; font-size: 10 px\">
<p align=\"center\"><a href=\"links.asp\">Tilbage til links</a></p>
<% end if %>
                <% if mode =\"tilfojet\" then

      rs.AddNew
      rs(\"navn\") = Request.form(\"navn\")
      rs(\"email\") = Request.form(\"email\")
      rs(\"url\") = Request.form(\"url\")
      rs(\"kommentar\") = Request.form(\"kommentar\")
      rs(\"dato\") = date()
      rs(\"kl\") = time()
      rs(\"Ip\") = Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\")
      rs.Update
%>
<script language=\"javascript\">
self.location=\"/stevn/links.asp\";
</Script>
<% end if %>\"
Avatar billede swing Nybegynder
01. november 2001 - 15:14 #3
Mon ikke det er fordi at der er felter der ikke er udfyldt når der opdateres
Avatar billede medions Nybegynder
03. november 2001 - 13:18 #4
Prøv at se om du har sat din maxlenght til 20 inde i din Access database.! -prøv eventuelt at sætte den til \"notat\" istædet for \"tekst\" !
Avatar billede medions Nybegynder
17. oktober 2002 - 10:12 #5
Vær venlig at lukke spm'et hvis du har fundet svar!

//>Rune