Avatar billede javajava Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:56 Der er 6 kommentarer

Farve...???

Hej.

Hvad er det for en farve som er brugt på http://home23.inet.tele.dk/marz/simple.htm

Jeg kan ikke finde den i Dreamweaver!!!
Avatar billede 040471 Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:05 #1
Hvilken farve, baggrunden, teksten eller ......

Sonny
Avatar billede javajava Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:05 #2
Baggrunden!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:08 #3
#D4D0C8
Avatar billede 040471 Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:14 #4
#D4D0C8

Eller

R: 212
G: 208
B: 200

Mvh
Sonny

PS: du finder den altid let, ved at lave et skærmdump (Alt + Print screen), og herefter skifte til et grafisk program, f.eks. Photoshop, og lave (Ctrl + V), du har så hele siden grafisk, og kan hugge(eller låne) diverse oplysninger...
Avatar billede thyrring Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:53 #5
Ja man finder den endnu hurtigere ved at kigge i kildekoden!

Jeg må nu lige advare med at bruge disse farver, som ikke er i dreamweaver og lign. programmer. Det er nemlig websafe farver, og de har det samme udseende hvad enten det er mac eller pc netscape eller explorer og farveopløsning, faktisk helt ned til 256 farver!

D4D0C8 er ikke websafe!!!
Avatar billede thyrring Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:55 #6
Hov det gik sku for stærkt... De farver der ikke er i dreamweaver og lign. er ikke websafe!!!

Dem i dreamweaver er websafe, og har samme udseende osv, osv.