Avatar billede troels_r_k Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

svhs

Har brug for noget hjælp med at få lidt farve på mit tv når jeg bruger svhs....
Mit tv uderstøtter ikke svhs men har to scart stik hvar det ene er et RGB.
Videoen er for gammel så den kan ikke bruges til at konverte....
Jeg har en lille slags adapter hvor der er plads til lyd ( 1 rød 1 sort ) + svhs + 1 gul.... derefter munder det ud i et scart stik, men der er stadig ingen farve på.
Jeg har opdatteret drivere til grafikkortet, og har også prøvet diverse indstilling med hjælp fra compaq ( bærbaren med tv-out er fra compaq )
Håber nogen kan hjælpe...
Hilsen Troels
Avatar billede bullet! Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:43 #1
Jeg har et par muligheder du ka prøve, under
TV udgangs funktioner Skal det stå til Format PAl-G PAL-b prøv dig frem med alle PAL typerne er det ikke den rigtige bliver det nogen gange sort hvid.
En anden ting du ka prøve under indstillinger er Video output formatet måske skal være Composite Video-out i stedet for s-vhs når du bruger den scart-box der, selvom der er scart indgang på boxen prøv engang....
MVH
Bullet
Avatar billede bullet! Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:45 #2
jeg mener, selvom der er s-vhs indgang på boxen :-)
Avatar billede troels_r_k Nybegynder
31. oktober 2001 - 18:28 #3
Mit grafikkort understøtter ikke at lave signalet om til composite.... så jeg bliver nød til at få fat i et af disse små gule kabler. Er der nogen der ved man kan finde disse ??
Avatar billede bullet! Nybegynder
31. oktober 2001 - 20:11 #4
Fortæl lige Præcis hvad for et grafikkort du har
Avatar billede bullet! Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:15 #5
det ka jo være dte bare  er et driver spørgsmål