Avatar billede tastetoner Nybegynder
31. oktober 2001 - 08:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

mit asp forum virker ikke

Hej jeg har fundet et asp forum på nettet og vil gerne benyttet det i forbindelse med mit website. Men det virker ikke når jeg ligger det ud på serveren. Jeg har ikke ændret noget i det, kun unzippet det og lagt det ud på nettet. Forummet virker i PWS på min comp.
adr. er : www.billedbeskeden.dk/test/default.asp
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2001 - 08:37 #1
hvad siger linje 44?
Avatar billede tastetoner Nybegynder
31. oktober 2001 - 08:42 #2
Nu er jeg nybegynder, så hvad fil snakker du om??
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2001 - 08:44 #3
common.inc
Avatar billede tastetoner Nybegynder
31. oktober 2001 - 08:51 #4
adoCon.Open strCon
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2001 - 08:52 #5
Okey, men så giv mig lige fra linje 33 til 55 :o) Ellers bare en 3 linjer over og under...
Avatar billede tastetoner Nybegynder
31. oktober 2001 - 08:54 #6
Jeg sidder på en skole, så jeg har ikke filerne hjemme. Prøv at kigge her : http://www.billedbeskeden.dk/test/common.inc
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2001 - 09:00 #7
har du prøvet at lave en sti der fortæller hvor databasen er? eller navnet.. Den hedder vel ikke *
Avatar billede tastetoner Nybegynder
31. oktober 2001 - 09:04 #8
Skal jeg i common.inc skrive en sti til databasen?? databasen er det bare den fil jeg starter forummet på, som i dettet tilfælled er default.asp??
Avatar billede tastetoner Nybegynder
31. oktober 2001 - 09:07 #9
Jeg har slet ikke lavet noget om i forummet, det burde da virke, når det er et færdigt et jeg har hentet. Det virker ogå uden problemer i pws
Avatar billede tastetoner Nybegynder
31. oktober 2001 - 09:09 #10
tænker du på denne linie ?
\'Open connection to the database driver
strCon=\"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\"

Der skal jeg skrive adr. til mdb. filen??
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2001 - 09:13 #11
Nu er det jo ikke pws du skal køre den på..

Ret:
strCon = strCon & \"DBQ=\" & Server.MapPath(strAccessDB)

Til den rigtige sti..

eks.
strCon = strCon & \"DBQ=\" & Server.MapPath(\"database/forum.mdb\")
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2001 - 09:14 #12
>Der skal jeg skrive adr. til mdb. filen??

Tja.. ligger din database i samme mappe som de øvrige filer til det forum eller ligger den højre eller længere nede?
Avatar billede tastetoner Nybegynder
31. oktober 2001 - 09:25 #13
Kan jeg ikke huske, er som sagt i skole. Mén er det ikke bare stien jeg skal skrive til mdb. filen??
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2001 - 09:30 #14
Jeps, jeg læste ikke hvad der stod, men det er bare stien til mdb filen
Avatar billede tastetoner Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:12 #15
Hmm det var åbentbart ikke det, i linie 43-44 står der : \'Set an active connection to the Connection object
adoCon.Open strCon

Hvad skal jeg gører?????
Avatar billede bacardil Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:25 #16
ret strCon = strCon & \"DBQ=\" & Server.MapPath(strAccessDB) som jeg sagde tidligere...