Avatar billede slum1 Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scsi controler

Hej jeg fik for noget tid siden en gammel scsi brænder af en ven. Herefter fik jeg at vide at der skulle en scsi-controler til for styre den. Sådan en har jeg nu fået fat i (Adaptec AVA-1505). Jeg kan bare ikke finde ud af at få den tilsluttet. Der står i Installation guide at den skal sættes i et AT-slot. Men der synes nu ikke at være sådan et slot den kan passe i på mit asus bundkort(A7M266). Der er kun psi -slots der er ca. halv størrelse af det der er på controleren.
Er der noget der kan gøres eller er det noget forkert jeg har fået fat i?
Avatar billede msmows Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:14 #1
Det er en gammel ISA-model du har fået, har du et nyere bundkort er der sikkert kun pci-slots (og agp). Du skal have en anden kontroller. Tekram laver nogle udemærkede billige typer.
Avatar billede msmows Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:15 #2
Dit bundkort er en type uden isa.
Avatar billede msmows Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:16 #3
Nu er der nok nogle der siger: \"Adaptec\", ja det er topmærket, men til en brænder er det at skyde gråspurve med kanoner.
Avatar billede slum1 Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:19 #4
Hvad skal jeg så bruge og hvad koster det og hvor kan det købes?
Avatar billede msmows Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:22 #5
Tekram DC315U PCI / 20MB/s 283 kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/scsi-kort-show.asp
Avatar billede msmows Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:23 #6
Eller Acard AEC-6712TS PCI / 20MB/s 255 kr.