Avatar billede christoffer Nybegynder
05. marts 2000 - 11:35 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Nvidia Riva TNT2 M64

Dav, vi har lige købt en ny computer med en amd athlon processer. Og i den nye computer sidder der et grafikkort ved navn Nvidia Riva TNT2 M64 32MB.
Så i prencippet skulle der jo ikke være nogle problemer overhovdet, men det er der altså, for når jeg vil spille f.eks. NHL 2000, og jeg rigtig skal til at spille, så går lortet sku i stå. Hvilket den også kan finde på i andre spil.
Hvad fanden kan jeg gøre??????????????

Avatar billede christoffer Nybegynder
05. marts 2000 - 11:39 #1
Lad nu være med bare at foreslå, jeg skal købe et andet grafikkort. For lortet burde sku' da virke ik'???????
Avatar billede thoeger Nybegynder
05. marts 2000 - 11:53 #2
er grafikken ellers god nok og køre godt nok, og er det midt i spillet eller vil det slet ikke starte ordentlig op?
Avatar billede reason Nybegynder
05. marts 2000 - 12:14 #3
hvor har du købt den ?
det lyder som driver problem - prøv at se om du ikke har fået en driver cd-rom med til PC da du købte den.

prøv lige at skriv sådan noget som syresystem (win95/98/98SE)
Avatar billede reason Nybegynder
05. marts 2000 - 12:14 #4
syresystem = styresystem
Avatar billede christoffer Nybegynder
05. marts 2000 - 12:30 #5
thoeger: grafikken er god nok, og jeg kan for det meste godt starte spillet, og så kan der gå fra 1-3min før den går i stå......

reason: Jeg har købt den hos en forretning der hedder Føniks Computer i Århus, via telefon. Jeg har fået en driver med på cd-rom men den virker heller ikke, og jeg har prøvet at downloade andre drivere.
Styresytem=Win98(SE)
Avatar billede reason Nybegynder
05. marts 2000 - 12:34 #6
er det kun spillet der går i stå eller er det hele PC'en ? (altså kan du komme tilbage til windows efter spillet er gået ned)
Avatar billede christoffer Nybegynder
05. marts 2000 - 13:27 #7
Reason:Hele computeren går simpelhen i stå, jeg kan ikke endgang trykke på den knap der slukker pc-en, jeg er nød til endten at hive stikket ud eller sige reset ned på computeren
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2000 - 15:10 #8
Sådan er det næsten altid, når der er noget, som ikke er konvetibel med hinanden. Har du prøvet at ændre i hardwareaccelerationen?
Avatar billede christoffer Nybegynder
05. marts 2000 - 15:12 #9
Kharder: Nej hvordan gør man det??????????
:o)
Avatar billede reason Nybegynder
05. marts 2000 - 16:48 #10
det kunne være et varme problem - køre den fejlfrit i windows (altså hvor du kun bruger programmer som word osv) ?
Avatar billede christoffer Nybegynder
05. marts 2000 - 16:53 #11
den kører fuldstændig perfekt under win.
men derfor kan det vel godt være et varmeproblem, eller hvad, har du andre foreslag????????????????????????????????
Avatar billede reason Nybegynder
05. marts 2000 - 23:48 #12
prøv at tage kabinettet af og se om det hjælper?
det skulle hjælpe lidt på varmen ellers har jeg ikke nogle gode ide'er lige nu
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2000 - 11:20 #13
Christoffer kik under Egenskaber for Denne Computer, Ydeevne, Grafik! der kan du indstlle. Prøv dig frem med nogle indstillinger og se om det giver et resultat. Jo længer ned, jo mere skal din CPU arbejde, men det er jo heller ikke noget problem for dig, med det udstyr du har.
Avatar billede christoffer Nybegynder
08. marts 2000 - 18:05 #14
Det har jeg prøvet, det duer heller ikke!!!!
Er der ikke nogen der kan hjælpe mig??????????????????????
Avatar billede reason Nybegynder
08. marts 2000 - 19:08 #15
jeg tror ikke der er andet for en at tage den med ned til forhandleren og siger der er eller andet galt
Avatar billede christoffer Nybegynder
10. marts 2000 - 14:03 #16
Det har vi jo gjordt, og de kan heller ikke svare på hvad der er galt
Avatar billede reason Nybegynder
10. marts 2000 - 14:48 #17
så må de da gi dig en ny - de har jo solgt dig noget ubrugeli lort
Avatar billede christoffer Nybegynder
10. marts 2000 - 22:35 #18
Ha-ha, hvad synes du at jeg skal gøre, gå ned og bytte den til det samme grafikkort og så dse om det virker. Eller få et helt andet grafikkort (hvis det, så hvad for et skal det så være)..
Avatar billede christoffer Nybegynder
14. marts 2000 - 16:12 #19
Hallo, er der virkelig ikke nogle kloge hovder herinde der kan hjælpe mig???????
:)
Avatar billede reason Nybegynder
14. marts 2000 - 17:29 #20
hvis det var alle maskinerne med det grafik kort der havde problemmet så ville de jo nok vide hvad problemmet er. Så tving dem til at gi dig en ny (du har jo et års garanti)
Avatar billede christoffer Nybegynder
15. marts 2000 - 16:05 #21
En ny hvad, altså grafikkort???
;(
Avatar billede christoffer Nybegynder
21. marts 2000 - 10:54 #22
Jeg tror at jeg har svaret, vi har talt med forhandleren og han sagde at der var nogle problemer med at kortet kørte alt for hurtigt i nogle spil, og at de havde klget til producenten, så der skulle være en ny driver på vej her i denne her uge. Men hvis der er nogle der har nogle foreslag, så er i meget velkomne.
Jeg vender stærkt tilbage når vi har modtaget den nye driver, og fortæller om det virker!!!
:-)
Avatar billede christoffer Nybegynder
27. marts 2000 - 20:00 #23
Vi har aftalt med forhandleren, at hvis driveren ikke snart er på vej, så får vi et nyt dyrere og bedre tnt2 grafikkor uden at betale extra for det..
Vender tilbage i morgen, og når vi enten har fået det nye grafikkort.....

/Christoffer
Avatar billede christoffer Nybegynder
29. marts 2000 - 16:13 #24
Forhandleren sagde at der ikke var en driver på vej lige umiddelbart. Så vi får tilsendt et dyrere og bedre grafikkort (asus) vist nok også tnt2 som er det bedste på markedet!!!
Avatar billede christoffer Nybegynder
29. marts 2000 - 16:16 #25
(husk at kigge ovenover)

Jeg vil lige fortælle at hvis der er nogle af dem der kommer herind kunne tænke sig at hjælpe mig med et andet problem, så gå ind på denne side:
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=13725
Avatar billede christoffer Nybegynder
01. april 2000 - 18:38 #26
Når vi får først kortet på tirsdag!!!!!!!!!!!!!!:+(