Avatar billede slyng Nybegynder
30. oktober 2001 - 15:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

\"sammenfletning af celler med tekst

er der en Excel måde at sammenflette celler der indeholder tekst, uden at noget går tabt? Jeg kan simpelt hen ikke få det til at virke. Jeg har et ark med beskrivelse af vare. Hver vare er beskrevet med 2-4 linier (celler) og det er disse celler/linier jeg vil have flettet sammen til een celle der skal indeholde al teksten.
Avatar billede askims Nybegynder
30. oktober 2001 - 15:38 #1
Flet sammen med tegnet \"&\"
Avatar billede b_hansen Novice
30. oktober 2001 - 15:40 #2
og hvis det skal være rigtig godt, skal du også benytte funktionen TRIM. Den fjerner overflødige mellemrum
Avatar billede askims Nybegynder
30. oktober 2001 - 15:42 #3
Eksempel: peter i celle a1 og slyng i celle a2.
Ved formlen:  =a1&\" og \"&a2

hvis formlen er tastet i a3 får man i celle a3 til at stå \"peter og slyng\"
30. oktober 2001 - 16:38 #4
b_hansen>> om TRIM er rigtigt godt afhænger vist af formålet...!

En anden mulighed en den askims giver er
=SAMMENKÆGNING(A1;\" OG \";a2)
Hvilket også vil give \"peter og slyng\" som i askims eksempel.
Avatar billede askims Nybegynder
30. oktober 2001 - 17:02 #5
flemming -> mener du ikke SAMMENKÆDNING() for min xl kan ikke finde ud af SAMMENKÆGNING()

;)
30. oktober 2001 - 17:06 #6
;) so right you are - to much speed some times :-)