Avatar billede fish Nybegynder
05. marts 2000 - 05:39 Der er 4 kommentarer

nt sound

hejsa jeg har probs med mit lydkort i winnt 4    jeg har servicepack 6 og optionpack 4  mit problem er at naar jeg vil inst. mit lydkort  koere det ogsa fint nok nar jeg skal finde  dir'et til driverne  men  nar jeg sa kommer til den menu hvor jeg kan valge irq saa  valger jeg den soom jeg har og trykker continue  herefter bliver den pa samme skarm som den var altsa irq select tingen..........og ja mit lydkort er ikke inst. hjalp mig hvad kan jeg gore?
Avatar billede sjensen Nybegynder
05. marts 2000 - 14:29 #1
Først og fremmest: NT er ikke plug and play. Gå derfor ind i BIOS og sæt NO til Plug and Play OS i PCI/PNP opsætning (så vidt jeg husker)

Det lydkort du bruger: Er det et PCI eller ISA kort ? Og hvilken IRQ har du sat det til ?

I samme BISO opsætning som du sætter NO til P'n'P OS, kan du også reservere IRQ til hhv. PCI og ISA. Dette kan være en af årsagerne.

I almindelighed tror jeg dog at der er tale om en IRQ / Adresse konflikt når du siger at skærmen fryser. Dette er en meget normal reaktion af NT når der er konflikt fordi NT ikke selv kan finde ud af at flytte hhv. IRQ'er og adresser.

Prøv at fjerne lydkortet og start NT uden. Gå så i Start, Programmer, Administrative og Windows NT diagnosticering. I denne funktion, under Resourcer kan du se hvilke IRQ og Adresser (og DMA kanaler) der er ledige i din maskine. Sæt derefter lydkortets jumpere til at passe med de der er ledige og prøv igen. Det burde kunne få det til at virke.

Men.. Hvis dit lydkort er helt specielt (d.v.s. ikke en af de standard kort der ellers findes) er der en lille risiko for at NT slet ikke vil kendes ved det. NT vil som regel kun arbejde med de korttyper der er supporteret af MS. Ikke så mærkeligt vel ?
Avatar billede rødovre Nybegynder
07. marts 2000 - 16:11 #2
Man kan godt lave NT om til Plug and Play. Det gøres ved at installere et lille program, som ligger på CD'en til NT.

Start Explorer og vælg CD'en
Under \DRVLIB\PNPISA\X86 højreklikkes på pnpisa.inf og vælger Installer.

Genstart NT og lydkort vælges automatisk, hvis den kender det. Herefter installeres det næsten på samme måde som hvis det var WIndows9x
Avatar billede mega Nybegynder
28. april 2000 - 08:34 #3
Læg mærke til at der står PNPISA ISA ikke PCI ;O)
Avatar billede rødovre Nybegynder
01. maj 2000 - 15:55 #4
Nu kan jeg godt læse, men hvis man installere nævnte program, virker det både til ISA og PCI.

:O)