Avatar billede rostved17 Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:28 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Netværk med win2k pro?

Hej eksperter.

Jeg har tre computere, alle med windows 2000 professional. Vi har adsl 512/128, og alle tre computere er på internettet, via en switch.

Jeg har bare et problem med netværket, og det er at kun to af pc\'erne kan komme i kontakt med hinanden.(skal lige siges at jeg ikke har meget forstand på netværk) Vi har 4 ip-adresser.
Hvordan får jeg det hele op at stå? Findes der evt. en guide til det?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:29 #1
er det en tdb bredbånd med modem?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:30 #2
ups...tdc bredbånd
Avatar billede disky Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:30 #3
er de sat korrekt op med DNS, dhcp osv ?

Og selvfølgelig indenfor samme workgruppe ?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:31 #4
hvis det er bredbånd, skal du bare aktivere DHCP så burde det køre af sig selv
Avatar billede rostved17 Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:32 #5
hvad er det nu lige at DHCP er???
Avatar billede disky Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:32 #6
forudsat du ikke har fast ip adresser
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:33 #7
dhcp er en service man starter der deler ip adresser ud til clienterne
Avatar billede jacob733 Nybegynder
01. november 2001 - 14:29 #8
Du aktiverer DHCP ved at sætte mærke ved \"Hent automatisk IP-adresse\" og \"Hent automatisk DNS-adresse\" på win2k klienterne. Du finder indstillingerne under egenskaber for TCP/IP under egenskaber for netværksforbindelsen. Det er vist ikke den helt rigtige ordlyd af navnene på indstillingerne, men jeg kører xp nu.