Avatar billede lobos Nybegynder
04. marts 2000 - 21:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvad har jeg gjort galt?

Jeg har lige købt en gammel pentium 166 til at lege lidt med, men så brændte strømforsyningen af i kabinettet. Nå, jeg købte et nyt kabinet, og satte alle tingene over, men nu kan jeg ikke rigtig få den til at virke. Den bipper som en åndsvag, og jeg har så fumdet ud af at det er keyboardet den er gal med, men det virker fint(på en anden PC,er) Jeg har også fået den igang et par gange og så er det også kørt fint, men når den så har været slukket helt og man tænder den igen, så er problemet der igen, og nu kan jeg ikke få skidtet igang over hovedet, den bipper bare hvergang, og man kan intet gøre udover at slukke den. Det er ikke en løs forbindelse , hvad kan der så være galt??
Håber at nogen kan hjælpe
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
04. marts 2000 - 22:05 #1
Et lille forsøg: Har du husket keylock?

SEN8OR
Avatar billede koep Nybegynder
04. marts 2000 - 22:41 #2
Præcis hvordan bipper den. Disse bip kan nemlig tit fortælle hvad der er galt?
Avatar billede sjensen Nybegynder
05. marts 2000 - 00:08 #3
Koep mener: Hvor mange gange bipper den.

Som han siger er antallet af bip en forklaring på nøjagtigt hvad der er galt.

Så tæl dem lige og skriv hvad det kunne blive til, så er der mere hjælp at hente
Avatar billede waerloga Nybegynder
05. marts 2000 - 01:22 #4
Det kunne også være et problem med dit grafikkort...måske sidder det ikke ordentligt?

-Kenneth
Avatar billede lobos Nybegynder
05. marts 2000 - 09:24 #5
Koep og sjensen

Den bliver ved med at bippe hele tiden, det er nogen lidt langsomme  og lange bip, hvis man kan sige det på den måde.
Gi mig en enail adresse så kan jeg sende en lydfil til jer

Lobos
Avatar billede krusell Nybegynder
05. marts 2000 - 19:01 #6
Du kan også prøve at tage tingene ud en for en, da nogle af kan være brændt sammen (eller alle sammen) Det samme er også sket for mig en gang og der virkede den heller ikke. Men så tog jeg lydkortet ud, og så virkede den igen.
Avatar billede mareman Nybegynder
06. marts 2000 - 11:56 #7
Har du prøvet med et andet keyboard ?
Avatar billede dar Nybegynder
06. marts 2000 - 16:06 #8
Hvor langt når den? Når den ind i bios'en?
Avatar billede john_doe Nybegynder
07. marts 2000 - 14:00 #9
Fjern alle kort, et for et.
Prøv med et andet keyboard/strømforsyning.
Hvis ikke det duer er det bundkortet
der er istykker.
That's it
Avatar billede lobos Nybegynder
07. marts 2000 - 17:31 #10
John doe

Har fundet ud af hvad problemet var

Jeg kunne ikke komme til at skrue nogen skruer i bag bundkortet i den ene side, så det sad for tæt på kabinet siden, så derfor gik der kage den