Avatar billede face Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:18 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

CGI

Hvir finder jeg eksempler på CGI scripts henne??
Avatar billede face Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:18 #1
Der skal selvfølgelig stå: Hvor finder jeg eksempler på CGI scripts henne??
Avatar billede disky Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:19 #2
alle steder der er programmer. :-)

Hvilket sprog tænker du på ?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 09:20 #3
Avatar billede face Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:21 #4
Forskellige eksempler på hvad man kan bruge det til på nettet...
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:22 #5
Avatar billede disky Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:22 #6
face:

Hvis du tænker på perl script(afskyeligt sprog) så kig der hvor space siger.

Hvis du tænker på C++,delphi, osv så led andre steder.

CGI er ikke som mange tror == perl.
Avatar billede face Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:27 #7
hm... Jeg vil bare se nogle eksempler... Jeg vil bare se hvad CGI kan... Lige i øjeblikket er jeg lige glad med hvilket sprog det er i...
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:33 #8
CGI står for Common Gateway Interface og er mere en protokol end et sprog. det bruges til at aktivere og udveksle data med programmer på serveren og kan dermed alt hvad et program på serveren kan.

Det er nogen tid siden CGI blev opfundet, Senere serverside programmerings systemer (php, asp, ...) har kunnet tage ved lære af de erfaringer der er oppnået siden da, så de er som regel lidt mere strømlinjede og nemme at bruge.

mvh JakobA
Avatar billede disky Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:37 #9
jakoba: det er nemlig helt rigtigt.

Man kan næsten kalde CGI for en forældet måde at gøre tingene på
Avatar billede ekim Nybegynder
20. december 2001 - 09:41 #10
Hehe disky du er i alle fora. :o)