Avatar billede runeeske Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

På TV´et vises sort/hvid.

Hej.

Jeg har et ATI grafik kort med TV out. Med computeren fulgte der et lille kabel. Den ene ende skal i grafik kortet og den anden end er der 2 stik hvor det ene er lyd og det andet billede. Jeg har købt et langt dobbelt kabel med et rundt stik/jack stik i den ene ende og scart i den anden hvor ledningerne bliver samlet.
Når jeg tilslutter det er mit billede sort/hvid på TV´et. Hvad skal jeg gøre for at løse dette problem.

VH Rune
Avatar billede makse Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:48 #1
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. oktober 2001 - 23:21 #2
enten er dit tv for gammelt til at understøtte s-vhs signal, ellers er dir grafikkort konfigureret til at vise NTSC signal, skift til PAL
Avatar billede runeeske Nybegynder
29. oktober 2001 - 23:56 #3
Det er muligt at mit tv ikke understøtter s-vhs. Jeg har ikke kunne finde det i manualen.
I fronten af tv´et er der en RCA lyd/video indgang kan den bruges
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. oktober 2001 - 06:29 #4
Du skal bruge et composite kabel (gult Phono stik) Dette kan sættes i en scart adapter, der er til composite.

Problemet er som sagt at dit fjernsyn ikke understøtter svhs, derfor må du bruge composie indgangen i dit fjernsyn. Du tester om dette virker ved foreksempel at bruge en af de rød/hvide ledninger fra bagsiden af dit anlæg, og selvfølgelig en scart adapter med composite indgang.
Avatar billede runeeske Nybegynder
30. oktober 2001 - 09:35 #5
Har det composite kabel et s-video stik i den anden ende(til computeren)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. oktober 2001 - 06:15 #6
Nej Phono stik i begge ender!
Avatar billede runeeske Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:17 #7
Nu har jeg fået fået til at virke.