Avatar billede superfly2001 Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ok...

Nu er jeg jo kun nybegynder så vær tålmodig med mig...
Ok jeg er lige igang med at prøve at bygge et lille slags \'notesblok\' wannabe program, men man skal kunne åbne billeder i det også... så her kommer hvor jeg er forvirret, hvis jeg nu har et memo og en opendialog og savedialog, kan jeg så bare inserte en openpicture og savepicturedialog og lade den vise det i memoet... eller skal man proppe noget andet end et memo ind...?
Avatar billede ziron Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:33 #1
man kan vel godt, men når du er nybegynder tror jeg det ville være næmmere for dig at insætte et image-kpmponet over på og så visse endte memo\'en eller image\'et. det kommer jo an om man skal se billeder eller skrive. men det ville være det bedste for dig :-)

/ZIRON
Avatar billede ziron Nybegynder
29. oktober 2001 - 23:49 #2
jeg har lavet et lille eks. til dig, hent det her:

www.ziron.dk/memo_og_image.zip

/ZIRON
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
30. oktober 2001 - 22:03 #3
hvis du skal hente tekstdokumenter, med objecter, billeder osv. skal du have fat i et speciel komponent som fx. RxRichEdit, som kan hentes fra:
http://www.sunncity.com/Component/Delphi_VCL_RXLib_2.60.html

(hvis linket ikke virker kan jeg sende det til dig...)