Avatar billede steffeno Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:12 Der er 20 kommentarer

MX records ??

Jeg prøver lige her...

Efter at ha fået TDC ADSL kan jeg ikke modtage emails, da port 25 er spærret.. Jeg kan godt sende, både internt og externt..
Jeg kører W2K adv.server & Exch2K.

TDC giver denne strålende support:
\"For at forhindre misbrug af mailserveren, er tcp/25 (mailserver porten) blokeret i TDC\'s router, og derfor skal man i DNS sætte en sekundær mailserver (backup-mx.post.tele.dk) ind, og dette gøres som følger:

mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.\"

Så er det jo at jeg ikke lige er haj til det her DNS show, og ikke helt forståe hvorfor det ikke virker.
Jeg har en forward-lookup zone \"domaene.dk\" og har prøvet at lave MX tingene herunder; NOP
Har så prøvet at tilføje en ny host \"mail.domaene.dk\" og lave MX\'erne herunder, heller ingen funktion...
Jeg forstår ikke hvordan det skal hænge sammen, og har kæmpet med det i mange timer nu....

HELP !!

Mvh. Steffen Olesen
Avatar billede victor44 Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:14 #1
Din DNS server skal være registreret hos dk-hostmaster hvis det er et .dk domæne du skal modtage post på.

LuF

Avatar billede dr.m Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:14 #2
which mail server are you using?
Avatar billede dfens Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:16 #3
Der SKAL være adgang igennem med port 25 på den ene eller den anden måde.

Hvis ovenstående skal virke kræver det at backup-mx.post.tele.dk har adgang via port 25 til din exchsrv. eller at du kører noget ETRN (gammeldags)
Avatar billede dfens Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:17 #4
Forslået løsning: få TeleDanmark til at åbne port 25 i din router
Avatar billede dr.m Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:17 #5
the MX record should exist on the DNS that hosts your domain, not on your own DNS (unless you are a register)

if you use exchange then you also need to allow your domain is inbound on your IMS (Internet mail service)

you can see if your MX record for you domain is set correctly by typing the following in a Dos prompt:

\"nslookup -q=mx server.domain.dk\"

The reply should look like this:

\"server.domain.dk MX preference = 10, mail exchanger = server.domain.dk\"
Avatar billede steffeno Nybegynder
30. oktober 2001 - 07:21 #6
Hmmm... Så blev jeg da lidt klogere :)
Det er KUN TDC\'s backup-mx.post.tele.dk der har adgang igennem port25, og derfor kunne jeg heller ikke forstå at JEG skulle lave en henvisning, det må jo være i DNS\'en ude på nettet  det skal være.. Men hvorfor skriver TDC at JEG skal ændre i MIN DNS, det fatter jeg ikke, og der er INGEN hjælp at hente hos dem...  £#¤#¤%£$€@!!
Avatar billede victor44 Nybegynder
30. oktober 2001 - 12:15 #7
De skriver at du skal ændre i din DNS fordi det er du den eneste der kan/må tillade for dit domain.
Derfor.

Du kan læse mere om emnet her :
http://www.gratisdns.dk

LuF

Avatar billede -2000haj Nybegynder
10. december 2001 - 22:37 #8
Når de henviser til din DNS. Så er det dem der køre dns for dit domain som skal ændre det..

Hvis vi siger at dit domain er domaene.dk

Så skal de lave følgende ændringer i din zonefil

domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.
mail.domaene.dk din_ipadresse_på_din_adsl

Så skulle det virke.. Hvis du stadig ikke kan få det til at funge så send en mail til hostmaster@jemmer.dk hvis du bare henviser til denne debat så har jeg sørget for at han vil hjælpe dig.
Avatar billede agentme Nybegynder
14. januar 2002 - 22:42 #9
Hey..
Jeg er bare lige interesseret i om steffeno har fået det til at virke... jeg har samme problem, men kan ikke få det til at virke, selvom jeg prøver at følge med i hvad der bliver skrevet her... nogle der os vil være søde og hjælpsomme og hjælpe lille mig ??? der er 150 point fra mig til den der får det til at virke... !!!

(:0 AgentME 0:)
Avatar billede dfens Nybegynder
14. januar 2002 - 22:53 #10
hvad er dit domæne?
skal jeg lige checke om det er sat op efter -2000haj\'s anvisning.

Avatar billede agentme Nybegynder
14. januar 2002 - 23:26 #11
Avatar billede dfens Nybegynder
15. januar 2002 - 09:00 #12
Det er ikke helt rigtigt.

Du mangler:
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
mail.domaene.dk din_ipadresse_på_din_adsl

Du skal bede ScanNet om at lave en ekstre MX-record med et mindre tal end backup-mx.post.tele.dk som skal pege på din ADSL-ip (mail.demo-download.com)
Avatar billede agentme Nybegynder
15. januar 2002 - 11:02 #13
dfens --> bare nysgerrig... hvordan ser du det udefra ??? taster du noget ind alla nslookup eller sån ?? er nysgerrig omkring det,da jeg er helt på bar bund mhs til DNS...

nu venter jeg bare på at Scannet genstarter deres DNS, og hvis det virker, opretter jeg et nyt spørgsmål med points til dig. !

The Agentus :0)
Avatar billede dfens Nybegynder
15. januar 2002 - 11:04 #14
www.dk-hostmaster.dk

under dns-opslag.

kryds af i zone-transfer.

det er faktisk grafisk nslooukup.
Avatar billede agentme Nybegynder
15. januar 2002 - 13:22 #15
nå... nu har Scannet genstartet deres DNS, og jeg kan stadig ik modtage mail... nogen ide om hvorfor ??? det ser ud som om det er tastet rigtigt ind, når jeg bruger DNS lookup på dk hostmaster.

hmm...
Avatar billede dfens Nybegynder
15. januar 2002 - 18:03 #16
tja....det er sat rigtigt nok op iflg. ovenståen forslag...jeg prøver lige at se hvad jeg kan finde på det.
Avatar billede dfens Nybegynder
15. januar 2002 - 18:11 #17
det skal vel også lige replikeres rundt på alle cache-serverne på internet.

har du en e-mail, som vi kan test med?
Avatar billede agentme Nybegynder
15. januar 2002 - 18:39 #18
hmm.. jeg tror ik det har noget med det at gøre... før Scannet satte dns\'en rigtigt (før kl. 12 idag) fik man denne mail tilbage lige med det vums :

This is the Postfix program at host fupA.post.tele.dk.

I\'m sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.

                        The Postfix program

<marc@demo-download.com>: mail for demo-download.com loops back to myself

Men nu hvor Scannet har sat mx op, modtager man ik denne besked mere.... så kan det være noget på min server ?? jeg ved ik om jeg har sat DNS og Exchange 2000 op ordentligt....
Avatar billede -2000haj Nybegynder
27. februar 2002 - 16:43 #19
Har du sat en mailserver op ?
Avatar billede -2000haj Nybegynder
27. februar 2002 - 16:44 #20
Hov hov... exchange 2000 server ?

Hvis det er det så skal du arbejde lidt på det.. Så skal du have en alm. mailserver til at sende mailsne ind i exchange.