Avatar billede da_warbringer Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

profil funktion

Hey

Jeg vil gerne høre hvordan man kan lave sådan et profil system til et slags community. Det skal foregå på den måde at medlemmerne logger ind og skriver så deres data i en slags form. Derefter poster de og så kan man på en anden side aflæse det. Jeg kan forestille mig at det skal gøres med mysql som database.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:38 #1
Hent alle dine ting ud med en simpelt sql-cmd: SELECT * FROM tabelnavn WHERE id = \'$id\'

$id defineres så i den querystring du vil bruge.

De unikke id\'s i din mysqldb er altid din ven :-)
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:47 #2
hvordan kommer tingene ind så? og det skal jo være flere forskellige afsnit. ik bare 1 gang tekst.
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:49 #3
har du noget erfaring med udtrækning af mysql?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:49 #4
woops, fra mysql
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:51 #5
ja sådan da
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:12 #6
S¨å kan du vel også finde ud af at lave en form og putte tingene derfra ind i tabel i mysql?
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:17 #7
ja men ikke at dele dem op i flere afsnit. Altså forskellige dele.
29. oktober 2001 - 22:20 #8
HEy!
Jeg vil anbefale at du benytter sessions ril et community o.lign. da det for det første er nemt at sætte op, og for det andet er det nemt at bruge!
Der findes et hav af artikler om det, og jeg er da heller ikke rej for at give en hjælpende hånd!

Mvh. Michael Pedersen Aka. T-Cru
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:23 #9
kunne du give nogle links til et par af de artikler?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:25 #10
micheal.et-eller-andet-langt > Hvorfor begynder du nu at snakke om sessions?? Det har da ingen relevans her. Det eneste vi skal koncentere os om, er at få de data ned i mysql\'en og ud igen ;-)
Avatar billede da_warbringer Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:26 #11
hvor forvirrende...
29. oktober 2001 - 22:30 #12
Åh, undskyld!
Mig der har læst forkert! *Sorry*
Avatar billede smooth Nybegynder
05. november 2001 - 22:38 #13
Hey jeg jan da gidt lave et script til dig :0)
Send mig en mail på headmaster@websteps.dk og skriv hvad du vil ha jeg skal lave så vil du hører snart fra mig igen :0)

Hilsen
Smooth
/Headmaster@websteps.dk
WebSteps.dk