Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:00 Der er 27 kommentarer og
6 løsninger

Langsom opstart!

Jeg sidder med en bærbar computer med Win 98 der er begyndt at være meget laaaaaaangsom i opstarten. Hvad kan det skyldes?

Kan det evt. skyldes at der er blevet isntaalleret et netværkskort?
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:06 #1
Der det den forkerte kategori?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:07 #2
Ja, det kan godt skyldes netkortet.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:08 #3
Det er da vist den rigtige kategori.

Og ja windows 9X (95-98-Me) bliver betydeligt langtsommere til at starte op, efter installering af et netkort.
Men hvor meget mere er svært at sige, men 1-2 gange er da vist normalt.

/jacob
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:08 #4
Er der en løsning uden at afinstallere netkortet igen?

JEg hader at rode med netværks oplysninger!
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:12 #5
...eller der er måske ingen løsning?
Suk!
Avatar billede donleavy Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:25 #6
Det kan (gaab) være en løsning at geninstallere Windows. Desuden skulle du tage og hente et program, der scanner registreringsbasen for fejlagtige strenge. Og sidst men ikke mindst finde ud af, hvilke programmer, der starter op, når Windows loades, og eventuelt indstille dem til ikke at starte op.
Find programmer på
www.hotfiles.com (søg på: registry clean )
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:33 #7
Hvordan kigger jeg i registreringsdatabasen?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:34 #8
Start/Kør/ skriv \"regedit\"
Men pas på derinde.
Avatar billede donleavy Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:37 #9
Hent et program, der kan klare det for dig !!!!
Avatar billede donleavy Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:37 #10
System Mechanic - for eksempel
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:37 #11
Yep. Jeg passer på!
Er der nogle regler for hvad der kan slettes - ikke slettes?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:39 #12
Regclean kan anbefales, nem at bruge. Laver en backup af reg.databasen.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:41 #13
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:42 #14
Avatar billede donleavy Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:45 #15
LAD VÆRE med bare at slette et eller andet. Så dør Windows i værste tilfælde....brug programmet..
Avatar billede makse Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:47 #16
Tildel netkortet en fast IP adresse.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:53 #17
makse> Uha...jeg tror jeg skal nøjes med et af programmerne. Vil ikke rode mig ud i noget i den stil!
Avatar billede makse Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:59 #18
Gå ind i Netværksegenskaber. (H-klik Andre Computere)
D-klik på \'TCP/IP -> Netkortsnavnet\'. Vælg fanen IP-adresse. Marker \'Angiv en IP-adresse\'
følgende værdier indtastes:
IP-adresse: 192.168.0.2 Undernetmaske: 255.255.255.0
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:06 #19
makse> Skulle det med IP nummeret løse problemet med den langsomme opstart?

Avatar billede makse Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:09 #20
Yup. :)
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:12 #21
Kan jeg fucke noget up?
Avatar billede makse Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:18 #22
Du kan altid ændre det tilbage, til den oprindelige indstilling.

Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:20 #23
Så hvis jeg bare skriver den oprindelige indstilling ned, skulle jeg være på den sikre side?

Avatar billede makse Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:22 #24
Yup.
Hvis der allerede står en IP-adresse og undernermaske, er det ikke det, der er problemet.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:35 #25
Makse> Skal kortet egentlig ikke ha´ en fast IP når den kan kobles på et større netværk?
Avatar billede makse Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:38 #26
Det kommer an på det netværket.
Hvis der bliver uddelt IP-adresser af netværket du kobler op på, skal man normalt ikke angive en fast IP-adresse.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:41 #27
Men hvis jeg nu giver den en fast IP adresse og netværket så også uddeler IP adresser når den går på nettet kommer der så ikke en konflikt der?

Avatar billede makse Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:54 #28
Du vil ikke få tildelt nogen IP-adresse, for dit netkort vil ikke spørge efter nogen IP-adresse, når det har fået en fast.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:56 #29
OKI, jeg kigger på det imorgen! Vender tilbage derefter.

På forhånd tak!
Avatar billede tlaursen Nybegynder
30. oktober 2001 - 08:48 #30
Uden at smide for meget snavs ind i netværksdiskusionen, så kunne det være du brugt \"aktiv desktop\". Den er kendt for at sluge en masse ressourcer i opstarten.

/Thorsten
Avatar billede hhjensen Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:44 #31
tlaursen> Den er langsom allerede inden startbilledet til win 98 er kommet på skærmen, og så er det vist ikke active desktops skyld!
Ellers et meget godt bud!

Bortset fra det har jeg ikke haft tid til at se på maskinen endnu, men ha´ tålmodighed jeg vender tilbage!
Avatar billede jj2 Nybegynder
01. november 2001 - 04:09 #32

>>hhjensen

-Hvis der er tale om et PCMCIA-netkort? -Vil det hjælpe at stoppe/deaktivere og fjerne netkortet når det ikke bruges.
-Ellers vil computeren spilde opstart-tid på at søge efter andre computer som ikke eksistere - indtil den undslippe gennem en time-out.

MVH
jj2
Avatar billede hhjensen Nybegynder
12. november 2001 - 20:34 #33
Har ikke fået set på det endnu, men tak for nogle gode bud. Jeg skal nok lige melde tilbage når jeg får set på det!