Avatar billede bpvk Nybegynder
29. oktober 2001 - 19:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Firewall

Hej

Jeg kører lokalnetværk mellem to pc\'er en med win2000 og en med win98
på win2000 maskinen sidder der et ATM-netkort og et ethernetkort (fast IP 192.168.0.1) der er installeret NortonFirewall.
Jeg kan pinge begge veje når jeg slår Friewall fra, kan så også logge på internettet fra win98 maskinen via lokalnetværket, men når jeg slår Firewall til kan jeg IKKE pinge fra win98maskinen til win2000maskinen men pinger udemærket den anden vej, jeg har prøvet at lave en regel i firewall således: HANDLING: Tillad RETNING: begge veje PROTOKOL: TCP og UDP KATEGORI: NIS-Systembeskyttelse PROGRAM: Ethvert program TJENESTE: Enhver tjeneste (lokal/fjern) ADRESSE: Fjern:adressområde 192.168.0.2 - 192.168.0.254 Lokal: Værtadresse: 192.168.0.1 ---- men det virker ikke.

Er der nogen der har en løsning???
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:38 #1
Ping bruger ICMP protokollen ....
Avatar billede bpvk Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:11 #2
Jeg har heller ikke påstået det modsatte, men det rokker ikke ved det jeg startede med at spørge om, som sagt virke ping begge veje HVIS Firewall er slået fra, men jeg vil jo gerne have Firewall slået til også når jeg bruger win98maskinen, det jeg søger er et tips der får Norton Firewall til at godkende ping fra win98maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 01:26 #3
Smid norton Firewall af og installer Tiny firewall i stedet for . Er lige så effektiv og meget nemmere at betjene :-)

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk
www.expertftp.on2u.dk
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. oktober 2001 - 06:44 #4
Jeg siger blot at den bruger ICMP protokollen, da det måske er sådan én du mangler at oprette en regl for.

Nu kender jeg ikke Norton Firewall særlig godt, så jeg har desværre ikke opskriften på hvordan du sætter den regl op.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2001 - 07:25 #5
Og Tiny er freeware for private.
Avatar billede bpvk Nybegynder
30. oktober 2001 - 17:11 #6
Nu har jeg brugt ca. en uge på at få mit lokalnetværk inc. Norton Firewall til at \"spille sammen, har så i dag prøvet Tiny Firewall og blev virkelig overrasket, Tiny Firewall klarede det på to minutter, så havde programmet installeret sig og oprettet regler for mit lokalnet og internet, simpelt og enkelt og så er det gratis, Takker for tipset/hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2001 - 00:00 #7
Fint det er jeg glad for at høre ;-))
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2001 - 00:03 #8
Yderliger suplement til en firewall er NeoMonitor , så får du logget de ip adresser som kommer i kontakt med dit netkort. En god ting, hvis man for mistanke til en ip om der er noget ullen bag ved :-)

NeoMonitor kan hentes på Expert ftp :-)