Avatar billede jesperv Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:03 Der er 5 kommentarer

CMYK til Pantone

På et logo (M=100; Y=100) ligger der en masse kurver der laver højlys. De ligger fra M=70, Y=70 og opad derfra. Disse højlyskurver vil jeg gerne lave om til Pantone 485 med dækning fra 70 og opefter.
Hvordan gør jeg det i ét hug?

Jeg kan nemt bare fjerne alt Yellow så logoet kun står i Magenta og bruge den som PMS 485 film, men jeg vil gerne have at det ser rigtigt ud.

Mvh jesper videbæk
Avatar billede Jman Praktikant
30. oktober 2001 - 00:28 #1
lav billedet om til duotone (først via grayscale)
Derefter plotter du din pantone på og justerer billedet i farven :)
Avatar billede Himbear Nybegynder
30. oktober 2001 - 08:49 #2
Jeg tror ikke at der er nogen nem måde at gøre det på! Når du vælger din farve, mister du din mesh farve, så den skal du indstille igen bagefter!

Mesh-højlyset kan du som du nok ved vælge med den hvide pil og baggrunden vælger du ved at markere det hele og vælge mesh-punktet fra! Så det vil sige, at du kan væge alle mesh-punkterne på én gang og lægge farve i dem, eller du kan gøre det med baggrunden!
Avatar billede Himbear Nybegynder
07. december 2001 - 11:36 #3
Men du skal markere hvert enkelt punkt med den hvide pil og ændre farverne! (Det er lavet med mesh-tool ik? Eller er det et gradient?)
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. marts 2002 - 10:49 #4
Lukker du ikke spm'et :)
Avatar billede gnyff Nybegynder
23. maj 2002 - 13:09 #5
Du kan også vælge et punkt der har den farve og få illustrator til at vælge andre punkter med samme farve...

Rediger->maker->med samme fyldfarve