Avatar billede canzer Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:39 Der er 20 kommentarer

Stofanet DEL!!!!

Hey ALL!

Jeg har 1 stk. Stofanetforbindelse! og 3 stk. Computere! Jeg har allerede haft delt internettet mange gange! MEN! hver gang er det fucket op efter noget tid! NU vil jeg have 3 ting ( Hele 3 ting! det er da virkelig alt for meget! :=) )

1. Det må højest tage 5 minutter at installere og sætte op! ( Formin bror laver altid lort i nettet og jeg har andet at bruge min tid på! )

2. Det skal være let at administrere! (men må samtidig gerne have en del xtra funktioner!)

3. Det må ikke være Sygate! da jeg allerede har brugt det og det fuckede efter 2 måneder! (nettet kørte XTRA langsomt! og jeg kunne ikke oploade til noget og checkke min mail på computerene der var clienter! ( hvis der er nogen der ved noget om det her problem med Sygate så kan de oxo få point for at hjælpe mig med det!) )

/Canzer
ICQ# 105455416
Canzer@nocture.dk
Avatar billede johannielsen Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:41 #1
Lytter...
Avatar billede dah Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:43 #2
køb en hub/swiths sæt den op så tager du inet stikket i hub/swiths og giver de forskellige maskiner ip som det står fra stofanet.......
det er nok at fortrække en swiths....
Avatar billede canzer Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:47 #3
Jeg HAR en Switch ! men det er jo ikke det! JEG VIL HAVE DET DELT!!! og man kan ik bare sætte computerene i switchen! stofa siger at man kun må have 1 comåuter direkte til kabel modemet! Og når ens forældre ik gidder at skifte til ADSL sååå...

/Canzer
Avatar billede kasparg Nybegynder
29. oktober 2001 - 17:24 #4
Du skal bruge et stykke software som heder Sygate Home Network
kan hentes fra http://www.Sygate.com
Avatar billede canzer Nybegynder
30. oktober 2001 - 15:14 #5
----> kasparg

Hmmm... kan du ikke læse ? jeg sagde at det ikke skulle være sygate hvis ik jeg fik en løsning på det problem jeg har med sygate!

/Canzer
Avatar billede 1003 Nybegynder
01. november 2001 - 20:18 #6
Hejza
Jeg har med succes installeret  AnalogX proxy  det kører!!!!
men det kræver, hvis du ikke vil bruge di switch at der er en maskine( Internetserver ) tændt hele tiden, i den tid der bruges internet.
ellers en router husk at slukke for medemet i 5 minutter inden du kobler modemet til routeren
*L*
Avatar billede coldrayie Nybegynder
02. november 2001 - 09:38 #7
Jeg vil anbefale: http://www.tinysoftware.com/tiny/files/apps/wrp41en.exe

...det er et program kaldet winroute, som jeg selv bruger...der er en meget let step by step guide i hjælp filen, hvilket er meget nem at forstå..

hvis du har brug for hjælp til at sætte den op kan du evt. kontakte mig på ICQ # 22251144..

- ColdRay
Avatar billede echelon01 Nybegynder
03. november 2001 - 02:08 #8
Hent programmet WinGate fra www.wingate.com - Det er bare at installere og sætte computeren hvor du har sat wingate op på, som standardgateway for de andre computere - Hvis du leder efter ekstra funktioner, kan jeg bl.a. bævne funktioner som spæring af konkrete websider, og overvågning af al internettrafik der gå rover serveren - Wingate er ikke en traditionel proxy / socks-server, da ALLE porte kører gennem, hvilket gør det muligt at bruge fx IRC og ICQ...
Avatar billede halifax Nybegynder
12. november 2001 - 23:18 #9
Bruger du Win98SE, ME ell. 2000 er der indbygget inet deling, ICS. Læs (dansk) om opsætning her
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

Mere om ICS client setup her
http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/icsclient.htm

Avatar billede halifax Nybegynder
12. november 2001 - 23:45 #10
Tag evt. også et kik på All Aboard SE fra
www.internetshare.com
kan dele 3 ell. flere maskiner - også via kabelmodem ifølge deres site.

Avatar billede klatten Nybegynder
17. december 2001 - 15:58 #11
Har du en router?

Som jeg har forstået, skal du koble dit kabelmodem til routeren, routeren forbindes til en switch og dine 3 pc\'ere skal så sættes i din switch.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. december 2001 - 23:59 #12
canzer - En kommentar fra dig. Kører det, eller??

Avatar billede canzer Nybegynder
18. december 2001 - 09:14 #13
Hey all nej jeg skal have adsl snart så jeg skal ik have det til at være delt beddere! men du kan lige få nogle point hailfax
Avatar billede klatten Nybegynder
18. december 2001 - 09:23 #14
canzer...

Jeg får Stofa engang i januar og har tænkt mig at købe en router med indbygget switch. Regner da med, at jeg får nettet til at køre på den måde.
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674627891

Kan du ikke lige forklare nærmere, hvad der gik galt med din deling?
Avatar billede halifax Nybegynder
18. december 2001 - 09:27 #15
canzer - Tak for point, hvis du deler nogen ud. Og glædelig jul med adsl.

Avatar billede canzer Nybegynder
18. december 2001 - 16:43 #16
Klatten

1. du kan ik få det der med den router til at virke! for det første! det der er en adsl router! og stofa[SKOD]net er Cable og for det andet kan du ikke bruge andet end det kabel modem stofa levere.

2. Jeg ved ikke hvad der gik galt i delingen! ellers havde jeg nok ikke spurgt!

3. HOLD DA HELT KÆFT HVOR JEG GLÆDER MIG TIL AT FÅ ADSL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :=)
Avatar billede klatten Nybegynder
19. december 2001 - 13:52 #17
hej canzer

Ja, jeg har også selv fundet ud af, at den valgte router ikke dur til Stofa.
Du kan læse her http://www.eksperten.dk/spm/147638 at zbs har fået Stofa til at virke fint med et product fra TRENDnet. Umiddelbart skulle en gateway fra D-Link også kunne klare jobbet!
Avatar billede johannielsen Nybegynder
20. december 2001 - 22:06 #18
Vil Stofa egentlig godt tillade at man har 2 linier i huset? - det er jo også en løsning (omend lidt dyr)
Avatar billede klatten Nybegynder
14. februar 2002 - 09:30 #19
Stofa har ikke noget imod, at man deler sin IP mellem flere pc'ere i hjemmet. Kilde: John Schmidt http://www.eksperten.dk/spm/169880

Vedr. min kommentar 19/12-2001
Jeg købte en D-Link DI-804 og bruger den nu til at dele 1 dynamisk IP fra StofaNet. Jeg har 3 pc'ere koblet på! ...og det virker fint!
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. februar 2002 - 14:37 #20
Lukker du snart dit spm?