Avatar billede ne0n Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:36 Der er 22 kommentarer

Install fejl af programmer i XP

Jeg har et problem med visse installationer i Windows XP. Når jeg kører en install fil, f.eks setup.exe får jeg fejlen \"File not found Drev:\\Setup\\Setup.exe\" hvis setup lå i roden, hvis jeg så ligger setup.exe ind i et setup bibliotek hedder fejlen \"File not found Drev:\\Setup\\Setup\\Setup.exe\"
Jeg har hentet alle windows updates, men lige lidt hjælper det.
Nogen der har en løsning på problemet?

Undskyld dette indlæg er i Win2000, men WinXP fandtes ikke
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:49 #1
Har du sørget for at have Adminstrators rettigheder?
Avatar billede ne0n Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:49 #2
Jeg er logget ind som administrator, ja :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:53 #3
Og er det kun visse programmer du ikke kan installere?
Avatar billede ne0n Nybegynder
29. oktober 2001 - 13:56 #4
Jeg har oplevet problemet 2 gange, jeg kan ikke huske hvad det første program var, men jeg troede det var en fejl i setup filen. Men idag var det Emperor Battle of Dune. Alt andet jeg har prøvet har kørt fint
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:00 #5
Tror du så ikke at der er fejl på dem?

Jeg bruger selv WinXP og har endnu ikke haft programmer der ikke kunne installeres!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:00 #6
btw, det er ioredn med spm. til win2k, der er endnu ingen kategori til WinXP, men det kommer nok!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:01 #7
rettelse:

ioredn=iorden
Avatar billede ne0n Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:05 #8
Jeg har testet det på en anden maskine hvor der ikke var nogen problemer (den kørte Win98) Så derfor regner jeg med det er noget med XP der gør det
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:07 #9
Ja, noget kunne tyde på at det er WinXP der ikke kan installere den!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:10 #10
Jeg går ud fra at det er fra CD-rom du prøver at installere programmerne!?
Avatar billede ne0n Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:10 #11
Det er korrekt
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:12 #12
Har du så meget plads på harddisken at du kan kopiere indholdet over på den fra CD-rommen?
Avatar billede ne0n Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:14 #13
Det har jeg prøvet, og der så oprettet det setup bibliotek jeg skrev i indlæget, desværre unden held
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:31 #14
Kender du en der har WinXP, så kunne du jo prøve det der!

Ellers har jeg ikke de store forslag, du kunne jo lade spm. stå åbent!
Avatar billede ne0n Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:33 #15
Jeg vil prøve den mulighed senere i dag
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 14:36 #16
Ok!
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2001 - 17:13 #17
Heller ikke prob. her med at installere, ført ved nogle når de skal køres er det galt. Det er dog kun få programmer ind til videre jeg er stødt på.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2001 - 17:17 #18
Det er da klart hvis du flytter setup fil fra cdrom over på harddisk, så kan det ikke lade sig gøre at installere, så skal denne fejl komme. så skal du flytte hele indholdet af cdrommen. Der vil dog være hvisse cdroms hvor programmet ikke vil kunne installeres, da dette kun vil kunne foregå direkte fra CDrommen.

Det er ikke særlig smart at lave om på tingende.

kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk
www.expertftp.on2u.dk
Avatar billede ne0n Nybegynder
29. oktober 2001 - 18:21 #19
Det er selvfølgelig ALT på cd\'en jeg har  kopieret
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
29. oktober 2001 - 19:48 #20
prøv at højeklikke på setupfilen vælg egenskaber
tryk på fanen compabitillity og sæt den til at køre somom det var 98/me det kunne måske hjælpe
Avatar billede ne0n Nybegynder
29. oktober 2001 - 19:51 #21
Det kommer stadig med File Not Found
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
29. oktober 2001 - 20:56 #22
hmmm du kan også gøre det fra cd\'en sæt den til 98/me men hvis du har prøvet det sååøø sååøø ved jeg sq ik rigtig du