Avatar billede erikgold Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:08 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

adsl hos TDC

Jeg har idag fået TDC ADSL, det er også installeret, det skal tilføjes at jeg fik fast IP,og nu kan jeg ikke få mit netværk til at fungere, jeg brugte normalt fast IP 192.168.0.1, når jeg anvender disse kan jeg ikke konekte til internettet, er der nogen som kan hjælpe mig Tak.
Erikgold
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:09 #1
er det en pro@ccess forbindelse ??
Avatar billede netraider Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:09 #2
Prøv med TDC\'s support! De har også de nødvendige oplsyninger om deres forbindelse/produkter.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:09 #3
TDC\'s routere bruger normalt 192.168.1.1
Avatar billede jefa Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:11 #4
Har du fået Router med, ellers bliver det et problem
Avatar billede erikgold Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:12 #5
Jeg anvender en 3 com hub 10/100, når jeg sætter netværks IP til er der ingen forbindelse til internet TDC vil ikke supportere dette
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:14 #6
routeren sidder i uplink porten ikk ??
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:14 #7
opsætning af windows netværk:

Sørg for at netkortene er rigtigt installerede, fjern eventuelle opkaldskort (skal dog bruges hvis du har netværk via modem),

installer TCP/IP Protokollen på begge computere, ikke andre protokoller (IPX etc...)
vælg egenskaber på TCP/IP og giv hver computer en ip addresse

Eksempel:
Computer1: IP 192.168.1.6 ; Undernetmaske 255.255.255.0
Computer2: IP 192.168.1.7 ; Undernetmaske 255.255.255.0

for at kontrollere at det virker, åbner du kommando prompt (ms dos prompt) på computer1
skriv: PING 192.168.1.7
og selvfølgelig modsat på computer2: PING 192.168.1.6
hvis du får 100% svar, kører netværket

har du ADSL skal du også huske at tildele computerne en DNS + Gateway
det kunne se således ud:
DNS (TDC) 194.239.134.83
Gateway:  192.168.1.1

så er begge maskiner på internettet også

held og lykke

//Carsten_Lusk
Avatar billede erikgold Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:15 #8
Jeg har ikke router, jo modemet er sat i uplinkporten
Avatar billede loon Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:16 #9
du skal ikke selv indtaste din ip den skal stå til automatisk registrering inde i egenskaber for tcp/ip protokollen, da TDC kør med dhcp tildelt ip adresse. Du skulle gerne få tildelt ip adresser inden for det samme range, så dine maskine skulle stadig kunne se hianden. Hvis du alligeveller få´r problemer med at se computerne på dit lokale netværk så prøv at tilføje IPX protokollen på degge maskiner, der skal ikke konfigureres noget bare tilføj dem...
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:17 #10
oki, det er med modem.
prøv at koble udenom hubben, og se om fejlen ligger der
Avatar billede erikgold Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:20 #11
hej igen, jeg kan sagtens få netværket til at spille, med ovenstående IP, men så virker modemet ikke og omvendt.
Avatar billede jefa Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:22 #12
Der er behov for router
Avatar billede djeclemen Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:34 #13
da du har fast ip så kan du kun have en comp på nettet af gangen. du kan vælge og gøre dette

1) køb en router

2) ændre din fast ip til 2-6 dynamiske

3) sætte en maskine op med winroute som de andre så surfer igennem
Avatar billede erikgold Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:38 #14
Tak for alle svarene, jeg ønsker kun at have 1 comp. på nettet af gangen, problemet er at mit netværk ikke virker, når jeg fjerner de faste IP, jeg kører 2000
Avatar billede djeclemen Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:39 #15
hvorfor sætter du ikke bare en maskine op til at dele netteT?
Avatar billede erikgold Nybegynder
29. oktober 2001 - 12:58 #16
Hvad mener du ?